Jobb på Östersjön

Heh.
Nu sitter jag här, mitt ute på Östersjön (på Ålands hav för att vara exakt) och bloggar mitt första jobbinlägg. Min fina blå-vita färja kör lugnt fram över det stilla havet, och utsikten från informationsdisken kan inte bli mycket finare (ja, visst har det ju varit finare hela vecka då solen lyst - nu är det visst lite molnigt - men det hör som inte riktigt till saken).
Jag har haft riktigt kul so far på min första jobbvecka, och efter att ha skrivit på kontraktet idag känns det väldigt bra. Om några dagar ska jag förstås hem igen, och visst ska det bli härligt att se min älskling och få greja med det sista i lägenheten efter tapetbytet..! Synd bara att dom lovat regn för nästa vecka. Här har jag jobbat och solat om vartannat - vi har ett fint soldäck för personalen där man kan njuta av solen och skärgården.. :)

Tror även jag ska behålla blogg.se ett tag till. Har kikat runt lite på olika bloggportaler, och har inte riktigt hittat något som faller mej i smaken än. Vissa låter en inte ladda upp stora bilder, vissa har helt konstiga regler.. och så är jag ju van med blogg.se. Måste förstås ändra designen lite.. Inget mer keltiskt så att säga.

Nu ska jag på safety-kurs! Heippa!

Comments
Postat av: Sussi

Hej! Vad roligt med ditt jobb! Har du fått sommarvikariat eller är det längre? Siktar på att hälsa på hos er i sommar. Tills dess, ha det gott.

Kram!

2011-06-13 @ 16:09:02
Postat av: Susy

Grattis till jobbet!


Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback