Snipp, snapp, snut...

..så var den födelsedagen slut..!
Men inte gör det något - för den har varit så prima så!
Jag fick sova ut ordentligt efter nattjobbet... Jag fick många trevliga gratulationer från vänner och bekanta.. Kan dock meddela att mina kära föräldrar verkar ha missat att deras äldsta dotter fyllde år, men vad kan man göra? Jag har aldrig fött barn, så kanske det är lätthänt att man glömmer bort vilken dag det var?? :)
Haha - nej, ni ska inte tro att jag hyser något agg mot mina föräldrar.. Dom är nämligen ute och reser. Bilar närmare bestämt. Upp mot Lappland. Och de skulle stanna av så pappa kunde gå på klassträff i Jakobstad också, så de har ju massor för sej.. Så jag klagar inte. Fick massor med andra gratulationer. Och älsklingen kom med på kryssning, så det är hur kul som helst! Hann ju i och för sej bara vara med honom någon timme idag före jag skulle börja jobba, så han har kryssat lite på egen hand idag.. Men jag har planerat att bara sova ungefär en 5 timmar imorgon, så då har jag hela dagen på mej att vara med honom och fira imorgon! :)
Men jag fick jättefina presenter av honom redan! Mariusz hade köpt ett par jättefina örhängen (stora med ugglor - ska lägga upp bild sen) som jag hade spanat in här om dagen. Jacek hade köpt ett halsband, ett smyckeskrin för mina örhängen (det var mycket uppskattat) och en fin gammal krokfundering att hänga mina halsband på!
Och en cykel!
Och inte vilken cykel som helst - en riktig gammaldags cykel! Tantcykel som det kan kallas. Riktigt fin, men han sa att om jag ville kunde han måla om den och byta sits (för den var både rostig och sitsen har nog suttit på plats i över 60 år), och även byta däck. Den ska bli röd har jag bestämt. Med korg frampå. Och sen ska jag susa fram på Åbo gatorna med min fina gamla nyrustade tantcykel. :)
Yay för födelsedagar säger jag!

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback