En kuler dag-dag-dag...

Här seglar vi över havet och jag måste erkänna att det har både gungat och regnat, men nu börjar det bli lite finare åt Åbo hållet.. Och det hoppas jag verkligen det blir också! Jag har smart som jag var (och fint väder som det var när jag åkte på jobb) bara packat med mej shorts. Korta shorts. Och jag har ingen större lust att strutta hem i shorts om det ska både regna och blåsa.
Sista dagen ombord idag alltså. Ska se om jag ska ringa pappa och fråga om han kan hämta mej..
Sen imorgon ska jag och Nanny visita Åland lite. Hehe. Hoppas vi får fint väder, men här när jag ser ut på horisonten (och sneglar snett på min kollegas öppna IltaSanomat) så ser det väldans trist ut. Men kanske om vi alla slår ihop våra tankar och tänker "Fint väder på Åland i helgen, tack!" så kanske vi lyckas med iaf lite sol!!
Man vet ju aldrig..
Men nu ska jag iaf slå en pling till pappa och se om han har tid och kan hämta mej. Att åka buss hem går ju bra, men i korta shorts och tunn skjorta, med 4 lådor öl, en kappsäck och handväska, så känns det inte så lockande..

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback