Yesterday VS. Today

Igår:
Stråååålande fint solken, med +17 grader. Värsta fina vårvädret liksom.
Jag och älsklingen var lediga ihop och åkte in till stan för att shoppa lite.
Hade all energi i världen och struttade runt på mitt älskade Dublins gator.
Åt god mat och surfade runt på jobbsajter hemifrån och avslutade kvällen med film.


Idag:
Ruggigt och regnigt - runt +10 grader.
Har världens mensvärk.
Älsklingen jobbade natt, så han ligger fortfarade och sover, och jag gör mitt bästa för att vara tyst och inte väcka honom.
Sitter hemma i pyamasen fortfarande och har inte ens haft enrgi till att sätta på kaffet eller laga frukost - nu börjar magen dock säga ifrån, så jag ska nog ta rumpan ur soffan och börja laga mina efterlängtade homous-avokado frukost mackor. :)
Men får väl pigga upp mej med frukosten och film nu med då...

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback