Dagens Lista

Saker jag saknat/saknar sedan jag flyttade till Dublin och som jag kommer att frossa i när vi flyttar hem!
  1. Rågbröd!
  2. Lakrits (som tidigare nämnt så finns det ju nog att få tag på, men det är inte alltid det finns till hands
  3. Salmiak
  4. Hjortronsylt (finns att köpa sen Ikea öppnade i Dublin)
  5. Surmjölk (som jag hittade på polska hyllan några månader sen)
  6. Gott kaffe (det finns nog helt OK kaffe här med, men det är rätt dyrt och jag är ju en sucker för finskt kaffe)
  7. God ost (det finns väldigt lite att välja på här, de flesta butikerna har bara cheddar ost - mörk eller ljus)
  8. Surskorpor/Knäckebröd
  9. Fil (finns bara yogurt här i landet)
  10. Solsken! (tur att vi flyttar hem till sommaren!)
Plus en hel del annat förstås.. Men efter mitt lakrits ätande idag var det dessa få saker som poppade upp i skallen på mej..!

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback