Upptäckt

Hmm.. Jag kom just på att nu när vi flyttar hem, börjar nya jobb och spenderar förmodligen en förmögenhet på själva flytten, så blir det inte mycket till semester för vår del i år. Lite smågrejer är inplanerade, men ingen full semester.. Här på Irlandet är det nämligen väldigt enkelt att ta ut sina semeterdagar, man får dom nämligen direkt när man jobbar.. Behöver inte vänta till nästa år etc, som fallet var när jag jobbade hemma.. Och det mesta i pengaväg vi sparat ihop under senaste tiden kommer ju som sagt att gå till flytten. Själva biljetterna är ju bokade förstås, så det är inga problem - men vi har också ca 300kg grejer som ska skickas över, plus att det ska betalas hyresförskott osv. Hmm.. Inte för att jag behöver semester i år, inte egentligen. Jag menar, efter över 3 år i Dublin, med i princip 10 soldagar under hela den perioden (överdrift, jag vet, men ni förstår nog poängen), så ska det bli såååååå kul att vara hemma en hel sommar. Solsken, grillning, sitta ute under fina sommarkvällar och dricka vin, festivaler, bada i havet (!) osv. Just nu känns det som att de här sista tre veckorna inte kan gå långsammare.. Men det är klart, nu börjar det ju bli dags att säga adjö till alla kära vänner jag träffat här.. De kommer att bli så saknade! Men jag säger som när jag flyttade hit: mina vänner är fortfarande mina vänner, oberoende av hur långt ifrån varann vi bor!
En sak som inte kommer att bli så saknad dock, är vädret..


Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback