Regn

Det har regnat, regnat och åter regnat här på Irlandet. Den senaste veckan har det öst ner. Skorna bli blöta så fort man ställer sej utanför, och paraplyn och jackor ska man inte ens tänka på, för dom hjälper inget iaf! Skönt att jobba dom dagarna. Inget stress på att man måste vara aktiv eller så. Jobb, hem, lata sej lite i soffan, sova och sen jobb igen.
Idag var det dock fint på morgonen. Sååå skönt.
Inte för att jag gick ut och njöt av vädret precis... Jag satt ute på balkongen en sväng.. Men that's it.
Satt inne och såg på Narnia sen istället. :) Haha - har nog fastnat i min lathet...
Men jag kan ju vara glad att det var fint den dagen jag var ledig iaf! Det tackar vi för! Och även om jag nu inte kan säga att det är solsken just nu, så regnar det ju iaf inte - så det kan jag vara glad för också!
Har iaf balkongdörren öppen, så jag får frisk luft. Har just tagit en liten paus i mitt städande nämligen. Varför i hela fridens namn jag valde att städa den enda dagen den här veckan som jag är ledig - när det inte ens är min tur att städa - vet jag inte, men jag känner iaf inte att jag slösat bort dagen!! Däremot har jag helt glömt bort att jag borde laga middag, så det blir väl någon sorts varma mackor ikväll antar jag. Älsklingen är på jobb, och det enda som är bra med det är att jag inte behöver tänka på att få i honom någon mat! Så jag kan dona på med mitt städande, och få huset så rent jag vill. :) Tills mitt lilla orediga monster kommer hem (haha - där ljög jag - det är ju trots allt jag som är den orediga)..! :)

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback