Jag är världens sämsta TV människa

På riktigt.
Och det gör mej absolut inget.
När jag bodde på Åland eller i Uppsala så såg jag ALLTID på TV. Det var ju det man gjorde...! Jag menar, ruskiga höstkvällar på Åland (i Lumparland speciellt...)? Vad gör man? Ok, nu överdrev jag lite - för jag och Nanny var trots allt alltid rätt bra på att hitta på något att göra. Inte alltid de smartaste vi kunde hitta på - men kul var det. Men min poäng är ändå att man såg rätt mycket på TV också. I Uppsala jobbade jag ju natt, och för att fördriva dagarna när jag jobbade, så satt jag i soffan och såg på - just det - TV:n. Då började jag ju i och för sej redan var inne i hela den här film/dvd grejen, så det mesta jag glodde på var något jag fick välja själv. Men det ändrar inte att jag hade TV och att den var på väldigt ofta ändå.
Nu har jag bott i Dublin i över 2,5 år - UTAN TV. Mäkta stolt jag är då! I början var det lite tråkigt, och vi hade ju faktiskt den där lilla 14 tummarn i Blackhall där i början, men den såg man knappt något på ändå, så den räknas inte egentligen, men den funkade för att släcka det där TV behovet... Ok, jag gjorde väldigt mycket annat när jag precis flyttade hit förstås. Man tar ju kulturen dit man kommer - så oftast var det krapula tv som saknades - men jag överlevde.
Men jag vande mej. Vande mej väldigt bra, och är mest irriterad på TV nuförtiden. Visst, efter att jag träffade min kära karl och hans stora flat screen, så var jag glad att jag äntligen kunde se filmerna jag älskar på en proper skärm, och det är ju det jag mest använder dumburken för nu. Vi har nämligen inget TV antenn, vilket betyder inga kanaler. Men jag sitter nu här för andra dagen i rad ensam hemma och den enda gången TV varit på var när jag såg John Q. tidigare idag. Och den såg jag endast för att min rygg har tagit stryk av allt stående på jobbet, så jag behövde sjunka ner och relaxa i soffan lite. Mest hittar jag på annat att göra här hemma. När älsklingen inte är hemma alltså. För vi har ju fastnat i en Alf-fas nu, så för det mesta är det den lurviga figuren som gestaltar sej på våran TV, men iaf... :)
Nu inväntar jag iaf snart älsklingen hem från jobbet, så jag och mitt lilla glas vin (jobbar inte förrns imorgon kväll) ska dimpa tillbaka ner i soffan och njuta av lugnet... :)

(så såg det ut hos oss någon vecka efter att vi flyttat in, nu har det dock ändrat lite...)

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback