Suris :)

Vilken tur jag har att jag har världens bästa polack till pojkvän.
I det här landet har dom nämligen inte en massa matvaror som jag anser vanlig daglig konsumtionsvara - som till exempel rågbröd (som alla mina kära vänner får erfara när de kommer och hälsar på mej), bra kaffe, ost (hör och häpna - här finns bara cheddar??) och även något som jag till och med nästan glömt bort med mina nästan 3 år här.. = SURMJÖLK. Dom vet inte vad piimä är för något, och jag trodde jag skulle få vänta tills jag flyttade hem innan jag fick i mej asidofilus/bifidus mumset. Men nej. I Polen vettni - där vet dom vad surmjölk är. Hihi. Så när min kära gubbe märkte när vi var i Polen att jag tyckte om det - då lade han det på minnet - och så inhandlade han det åt mej på polska hyllan i butiken här hemma! Weee!!! :) För polska hyllor - det har dom många av. Polackerna invaderar nästan.. Speciellt i det här området.. Hihi. Gör inget. Jag har ju min egen polack. :)


Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback