No bump, no hump - no pang, no bang..!

Idag fick jag punka.
På höger framdäck.
På motorvägen.

= inte bra.

Och detta efter att jag sovit 4 timmar, åkt på tidigt som attan, och tränat in två nya tjejer på receptionen själv, medans jag behövde göra mitt vanliga jobb och lite till..! Jag jobbade non stop - utan paus (jag var hungrig, I can tell you!) - och såg otroligt mycket fram emot att komma hem och slå mej ner i soffan.
Vad hände? Jo, jag försökte byta till reservdäck mitt ute i ösregnet i vägkanten av en väldigt trafikerad motorväg i rusningstrafik, men fick som tur var hjälp av en polisbil och en snäll samarit. Dock när däcket var bytt kom det fram att det inte fanns luft i reservdäcket heller. Jag fick vänta 25 minuter på bärgningsbilen, som bara bärgade mej av motorvägen. Tur att jag hade en liten "generatorpumpsak" i bilen, så bärgningsgubben pumpade luft i däcket åt mej och jag kunde köra till närmsta bekant: Jacek's bror. Där fick jag middag och såg film och tog det lugnt och tog mej sen hem när det var lugnt med trafik. 80 km/h på motorvägen.
Jaja. Så kan det gå.
Men varför ska det alltid gå så för mej????????

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback