Hutter

Imorse steg jag upp väldigt tidigt (alltför tidigt nästan) och fick mej en liten chock. 2 grader ute. I Dublin. I oktober.
Jag menar? What the..?
Och om ni tror att det var där min chock slutade så kan jag berätta att jag en halv timme senare satt i bilen på väg till jobbet och lyssnade på nya Radio Nova (och väääärldens tråkigaste morgonpratare (trots att kanalen är bra)) och fick till min stora förvåning reda på att det just då i den stunden var -2 grader i Dublin!!! Minus liksom!! I Dublin! I oktober!!! What on God's green earth..??
Detta fick mej att känna mej lite glad iaf, eftersom idag var det Dublin maraton - och jag kunde bra stå inne och jobba och inte behöva vara avis på alla löpare och åskådare. Trots att det nog hade vart ganska kul att se.. Men det har jag gjort förut - och det kommer väl fler! :P

Denna kalla helg har för övrigt fått mej att tänka på julen.. Mmm... Jul..... :)
Jag är en julmänniska. Det är bara så. Massa julpynt, julmusik och julgodis etc etc - då är jag glad. I år ska det inte resas någonstans. I år kommer det ingen och hälsar på (vad jag vet). Så i år ska jag och min älskling fira jul ihop för första gången själva. :) Ska bli skoj. Förmodligen ska jag hiva ihop någon sorts julmiddag någon av dagarna före jul. Det har jag ju gjort varje år här i Dublin. Åt alla mina kära vänner som inte åker hem. Som måste fira här. Och så kan det ju hända att Mariusz (vår snart nya inneboende) stannar här för julen också.

På söndag är det föresten en alldeles speciell dag för mej och min gubbe - 1 år ska vi fira ihop. Båda jobbar dock, men någon sorts middag ska vi väl kunna hiva ihop.
Och så är det ju förstås Halloween i helgen. Halloween är STORT här på Irlandet. Har en massa inbjudningar till fester, men eftersom jag jobbar hela helgen så känns det som att det inte riktigt kommer att bli av.. Nåja.. Har inget att klä ut mej till ändå.. :P
Förra årets Halloween fest kan bli svår att toppa iaf!


Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback