Hemkomna

Jepp. Nu är vi tillbaka hemma i Dublin.
Trodde jag skulle uppdatera bloggen under semestern, men det har jag inte orkat med. Hade för mycket semestrande att göra.
Träffade en stor del av släkt och vänner, drack en massa vodka, spenderade en vecka uppe i bergen där släktens "stuga" är och en massa annat. Deras stuga tog dock för mycket stryk när det var översvämmningar i trakten (några månader sen hade dom ju stoooora problem med översvämmningar i södra Polen för er som missat det..), så vi bodde hos någon bekants stuga istället. Men det var grymt fint där nere. Man vaknade upp och det såg ut som "Sound of Music" med bergen och vädret vi hade och allt.
På ett sätt är det dock skönt att vara hemma igen. Igår orkade vi inte göra mycket när vi kom hem, men idag är tvättmaskinen i full gång, vi har städat lite, diskat etc etc. Jag ska just ta mej ut och springa (har igen lagt på mej en del kilon med semestermat etc, och mitt gymkort har tråkigt nog gått ut) och sen planerar jag att baka lite bröd och laga någon sorts middag åt mej själv. Min kära chef har gett mej två dagar ledigt efter semestern, så jag jobbar inte förrns på onsdag, men Jacek är just nu i full gång med att göra sej klar för jobb.

Ikväll ska jag dock ta det lugnt igen. :)


Om två veckor flyttar den här parveln in hos oss. Det är Mariusz - Jacek's bästa kompis - och han har haft problem i Polen, så vi bjöd hit honom så han kan tjäna lite pengar och komma över sina problem. Han är grymt kul och det ska bli roligt att ha honom här. :)

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback