Sådär ja...

Då var vårat första år avklarat. Och lika lycklig är jag nu som då! Då visste jag förstås inte vad som skulle hända, men jag är glad att det gick som det gick. :)
Jag jobbade igår morse, och lämnade min lilla älskling i säng - usch, vad jobbigt det var. Men ännu jobbigare blev det när jag kom på jobb och hörde att Claire hade sjukanmält sej och ingen annan svarade i telefon.. Jag var alltså ensam i 4 timmar med 130 utcheck tills jag fick tag på Antonina. Som tur var var det ju söndag, så de flesta steg ju inte upp före 10 iaf. Så det var bara min sista ensamma timme som var stressig. Tur i oturen alltså. Men jag bestämde mej för att sluta en timme tidigare, så jag kom hem i rätt god tid. :) Trafiken hade börjat bli lite jobbig redan då vid 14.30, och jag som fortfarande kör med reservdäcket (ska hämta nya däck idag) var lite nervös att dagen skulle sluta i katastrof - men det gick bra. Väl hemm fick jag lov att ta mej en tupplur, för trots att dom vände tillbaka klockan så hade jag ändå bara sovit ett fåtal timmar natten före, och jag ville ju vara glad och pigg för vår ett års dag. :)
Vi piffade upp oss och gick till Mandalay - den väldigt snajsiga kinesiska restaurangen här i vårat "bostadsområde". Riktigt fint var det och maten var super. Vi rullade hem därifrån kan jag berätta. Sen satt vi här hemma och såg på film dagen till ära - haha. Vi skulle egentligen ha gått ut men vi kom fram till att på grund av att det var Halloween så skulle det vara proppat med folk överallt, så vi satsar på det någon annan dag. :)

Idag är det nu alltså november. En månad kvar till december - förmodligen min favorit månad, och det på grund av julen. :) Jag saknar en riktig fin vit jul dock, men eftersom den här julen förmodligen blir vår sista här i Dublin iaf, så känns det som att det kvittar om jag har snö eller nä. Men man ska aldrig säga aldrig - för dom har lovat riktigt massor med snö till vintern här (mer än förra året, och då var det ju redan rekord!).
Och ikväll flyttar den här jeppen in hos oss. Klockan 2305 landar han. :)


Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback