My fathers daughter

Japp.
Nu är det bevisat.
Jag har växt upp och blivit - inte min mor som så många döttrar oftast blir - min far. Jag kan nämligen inte längre klara av en dag om jag inte får i mej en kopp kaffe på morgon. Detta har blivit värre och värre hela tiden, och trots att jag tidigare nog har kunnat klara mej flera dagar utan kaffe så har det nu slagit om och jag är fast. Jag är beroende.
Inte bra.
Don't get me wrong - på alla andra sätt är jag precis som min mor. Skrämmande lik faktiskt, vilket min kära karl påpekar så ofta han kan. Men det gör mej ingenting. Mina föräldrar är bra föräldrar. Och bra människor. Och jag är glad jag är lik dem. Men kaffet liksom?
Nå, det går nog inte att inte bli som sina päron. Det ligger liksom i generna. Ojoj, mina stackars framtida barn har ingen chans. De kommer bli fullständigt tokiga - precis som sina äldre.

Idag är jag för övrigt ledig. Hela helgen är jag ledig. :) Och ikväll blir det utgång. Har inte varit ut i Dublin på väldigt länge, och jag tänkte att det var dags att passa på. Älsklingen jobbar imorgon bitti, men det kan han göra det. Så det blir bara jag som går ut. Men jag har inte sett mina vänner på ett bra tag, så det ska bli kul. Förhoppningsvis kommer man inte må alltför illa imorgon, men det får man väl leva med.. :P

Igår var vi och såg nya Harry Potter. Yes sir! Och vad bra den var!!! Helt enkelt bästa hittills! Störande att man måste vänta så länge på nästa - sista - filmen, men det känns såååååå spännande!! Nå, har man inte läst böckerna så kan jag förstå om den här filmen är lite confusing, men jag tyckte den var grym!!! :)
Plus att vi var på sushi restaurang före filmen - och jag fick i mej hela stora sushi tallriken (brukar oftast lämna lite, för den tallriken är nämligen stooooor). :)

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback