Sol, sol, straaaalande sol = valdigt solbrand vit finsk kvinna i Dublin

Jepp. Da har vi antligen fatt var efterlangtad superhelg har i Irlandet. Varje maj ar det en helg som helt enkelt tar all somrig sol och varme och bara gassar ur sej det for alla lyckliga lediga. Varje ar under den helgen brukar jag branna mej. Alltid. Vilket ar lite konstigt, da jag aldrig brukar branna mej. Men har i Dublin - har branner jag mej varje ar. *suck* Men det gor inget. Jag tycker om den har helgen anda...  
Forra aret var jag ju och campade med K1 och dom pa Nordirland. Aret fore var jag och Pix i Phoenix park och hangde och brande oss pa HopOn-HopOff bussen i stan.
I ar.
Da jobbar jag.
Men jag har hunnit branna mej anda.  Igar lag jag ju som sagt ute i solen ett tag fore jobbet, och det var varmt och skont. Men idag. Idag ar jag inte forvanad om varmen har gatt upp i +30 grader. Och jag steg upp tidigt nar alskling akte pa jobb och satt ute i solen hur lange so helst. Markte inget forrns jag varit pa jobb i 2 timmar. Haha. Konstig branna det har. Drar ut pa sin "utblommning". Kanns lite smaroligt nar folk kommer in och direkt tar ognkontakt med mej eftersom jag formodligen lyser upp ratt bra. Inte for att jag ar knallrod - ser egentligen ganska brun ut, med lite roda nyanser, men det kanns som att det hettar till hela tiden. Tur att de inte ser min rygg, for jag tror jag hann bli lite rod dar faktiskt.. :(
Efter ikvall ar jag iaf ledig i 2,5 dag - och dom sager att vadret ska halla i sej!! :) yay!!
*haller tummarna, korsar fingrarna, tar i tra*

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback