Dzien dziecka

Nu far ni roligt... haha.. sahar ska min rubrik uttalas - djen djetska. I ain't kidding. Ja, polska ar vackert.. Haha.
Imorgon ar det loning. Och pa tisdag ar det dzien dziecka. Det ar alltsa en polsk.. ehm.. hogtid? Vet inte riktigt vad det heter.. Men vi har ju alla morsdag och farsdag. Men polackerna har gatt lite langre - och dom har barndag. Detta ar lite som att fira sommarlov for barnen. Och dom far presenter och sant. Som mor och far pa sina respektive dagar. Anyway - det ska vi fira. Min karaste tycker att jag som aldrig haft barndag i hela mitt liv ska fa veta vad det ar och hur det ar, sa att jag ska vara van sen for vara framtida knoddar. Jahaja tyckte jag. Men det nalkas alltsa present, sa vi tackar ju inte nej. Det ar namligen en liten handvaska som jag haft ogonen pa de senaste veckorna, som jag ar liiite sugen pa att fa till min collection. :) Om den inte fas som barndagspresent sa ska jag inhandla den sjalv. :) Dar med basta!
Nu ar jag aven ledig i 4 dagar. Om man inte raknar med de 3 timmar jag har traning pa jobbet imorgon da. Men det gor vi inte. Hihi... :) Ibland ar det bra att jobba overtid. Da far man en massa dagar ihop pa en gang. Och kan slappa med gubben sin. :)

Comments
Postat av: Lina

vad kul. jag vill också fira barndag :)


Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback