Vilken tur att jag har min alskling :)



Idag var landlord over mer en byggare for att kolla om han kunde gora nagot at varat lilla avloppsproblem.. Vi hade alltsa for 2 veckor sen STORA problem med avloppssystemet i huset.. Nar Heuri's fodelsedagsfest tog plats kunde vi inte ens anvanda toaletterna/duschen, eftersom varje gang man spolade sa kom det upp skitvatten i duschen (INTE kul kan jag beratta). Nar jag och Jacek sedan var pa var semester sa hade avloppsgubbarna antligen kommit och fixat det - trodde vi ja.. Det visade sej att nar landlord renoverade huset och byggde till koket, sa cementerade (ja, jattebra svenska) han over the main drain... Alltsa, huvudavloppsgrejen (or whatever it's called).. Och det ar olagligt i det har landet. Vilket forstas resulterade i att avlopssgubbarnas resultat nar dom var over for 2 veckor sen inte var det basta... :( Suck. Sa nu har det borjat bli problem igen. Inte lika illa som da, men ge det en par dagar till sa kan vi snart inte anvanda badrummen mer.. Ah, vad det har huset nu star mej upp over oronen! Jag vill flytta - NU! Anyway - efter att ha brakat med avloppsgubbarna igar sa kom landlord over med sin byggare for att se om detta kunde losas pa ett smidigt satt.. Mmm.. I Irlandet galler det att ha talamod, for har gors inget snabbt... Lite irriterande, eftersom vi garna hade sett att det gar att spola ordentligt i huset. Naja, han lovade forsoka fa det gjort ASAp, och han ar ju trots allt polack (byggaren alltsa) - och jag far lita pa att han iaf forstar varat dilemma och fixar det den har veckan.

Appropa detta sa var jag och alsklingen och tittade pa en lagenhet idag. Helt fin, men omradet var lite liknande det som vi bor i nu, och jag hade helst sett att vi bodde lite mer sakert och narmare bussarna till jobbet.. Men imorgon har vi runt 6-7 lagenheter att kolla pa - sa hall tummarna att vi hittar nagot! Northwood vill jag bo i om jag far bestamma! :)

Comments
Postat av: Lina

Sötisar :)

Blir det inflyttningsfest sen?


Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback