Crosswords and Sudoku

Aaaah... Efter hela eftermiddagen i solen igår, och hela förmiddagen i solen idag, och med god smoothie och rostbröd med hummus till frukost sitter jag nu glad och belåten och umgås med min gubbe. Ja, jag sitter vid bordet med datorn, och han i soffan med Sudoku. Haha. När vi satt ute i solen var vi båda lika sociala, jag med korssord och han med sin Sudoku... Men inte gör det något, för om en stund ska vi hoppa i bilen och åka till Ikea och inhandla ett bord ut till balkongen, samt en kniv ... ehm... kniv.... en såndär sak som gör att knivarna blir vassa igen... Alltså, vad heter det?? Knivvässare? Hmm.. Kan det stämma det? Oj, vad svenskan har blivit svår nu också....
Anyway - och så ska vi inhandla någon rolig 1-års present åt lilla Nikodem som fyller på lördag!! :)

Har även märkt att jag behöver inhandla en ny korsordsbok åt mej själv... Efter allt solsken vi haft på senaste tiden så behövde jag skaffa något för att inte sitta och bli tokig ute på balkongen - korsord tyckte jag lät som en utomordentlig idé. Men så pass rastlös som jag brukar bli direkt nuförtiden när jag sätter mej ute i solen så har det resulterat i att alla korsord nu är lösta i den boken.. Så som sagt - ny borde insförskaffas.

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback