Ensam hemma

OK, jag vet. Jag suger på uppdateringen om mitt nya jobb.
Men det är bra.
Riktigt bra.
Jag var ledig igår och är det även idag, men de tre dagarna jag jobbade före det var super! Jag menar, det är ju ett nytt ställe, så det gäller att komma in i deras rutiner (och jag kan ha svarat i telefon lite roligt några gånger också: "Good morning, Rad..-Royal Marine Hotel, Laura speaking, how can I help you?" Tur att ingen höjdarchef har varit i andra ändan när det hänt...) och att lära sej vart allt ligger etc. Hotellet är nämligen stort. Tre byggnader ihop, med 228 rum, 12 konferensrum + festsalar, sviter, restauranger, barer, spa, gym, etc etc. Så man blev ju lite överväldigad i början. Tur att man har ett trevligt team som hjälper en komma ihåg. Plus att jag fixat mej en liten fusklapp. ;)
Igår var jag och Silvia och Second Hand shoppade. Jag hittade mej ett par fina Rock & Republic jeans, samt en jeanskjol och en lite finare festkjol. Hmm.. Jag som inte tänkt handla något den här månaden. Vi sparar ju pengar till semestern... Som är om bara några veckor! Wihuu! Då blir det grillning och bad och Sonisphere och fest och allt annat roligt.. Och sol! Jag har beställt sol! Och jag vet att ni förmodligen är less på värmen där hemma, men det struntar jag faktiskt i - för jag vill ha sol! Kan ta det som en födelsedagspresent!! :)
Nu ska jag vara duktig och koppla in vårt surround system, som legat i ett par plastkassar i garderoben sen vi flyttade.. Städade nämligen igår, och hittade dem, så nu var jag just ut och handlade alla kablar jag behöver (högtalarna är nämligen från början menade för datorer, och Jacek hade det så, men nu ska jag fixa med TV:n...). Happy Friday!

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback