Jag har inte bloggat på en vecka för att:

- Jag har jobbat morgnar hela veckan, och att stiga upp kl 0500 på morgonen är pest och pina och gör att jag inte har någon energi alls.

- Det har varit/är snökaos i Dublin/på Irland hela veckan och flygfältet har stängts flera gånger och bussar och taxin har inte varit i trafik, vilket gjort arbetspassen så mycket jobbigare än vanligt.

- Jag har inte haft datorn med mej, och jag och Jacek har mäst häckat hos honom hela veckan eftersom huset har stått tomt där.

Kort och gott = Jag har inte haft någon energi!

Idag är jag dock ledig. Mmm... Nice. Sov till 11 på morgon! Åh, vilken lyx! Och det är så fint och vackert ute med all snö, och så varmt och gosigt här inne med min kära KT. Vi ska se på film nu. Sen ska jag försöka få ihop någon sorts middag tills älsklingen kommer hem och sen ska vi äntligen komma iväg och se Avatar på 3D! Vi åkte till bion igår, men när vi kom dit var den slutsåld. Haha - miss i planeringen där - klart att alla irländare åker på bio en lördag kväll när det är snökaos i landet och inga taxin tar hem dom från puben på natten. Snön gör alltså Dublin till en nykter stad. Haha! Vi orkade inte släpa oss hem igen efter att ha släpat oss till bion, så vi såg Nine istället. Jag diggade den skarpt, men Jacek var väl inte övertygad.. Han sa att han tyckte om den, men hur mycket kan karl egentligen tycka om en gammal italiensk musikal film som handlar om kärleksbekymmer?? :P


Det snöade för fullt när vi kom ut från bion!! :D
På min gata utanför mitt hus. :)

Comments
Postat av: Madde

Ja men visst är det härligt med snö! :)


Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback