Nedräkning påbörjad..

Nu är det alltså mindre än en vecka kvar till jul.. Och är jag klar för julen??? Nej! Inte det minsta!
Jag brukar alltid ha pepparkakor, julgodis, pynt och en massa annat skoj.. Och vad har jag gjort i år? Förutom att jag tjuvstartade på juldekorationerna, så har jag lagat pepparkaksdegen och stekt två plåtar.. Detta är dock inte vanliga formade pepparkakor, utan dom som jag tycker smakar bäst = dvs pepparkakor skivade med osthyveln - ger perfekt tjocklek på dem!! Men det är också den sortens pepparkakor man inte behöver lägga så mycket energi i att göra.. Skulle ha gjort med former i år hade jag nog tänkt, för förra året köpte jag ju former! Men tror ni jag hittade dom då när jag väl tog mej i kragen och tog fram degen jag gjorde för någon vecka sen..?? Nope, rätt gissat.
Satt just och läste min kära Sussilurvs blogg och hon har minsann inte svikit och har lagat en massa skojigt julgott..! Hur kul som helst att läsa, och det var väl det som fick mej att ge mej en spark i rumpan själv. Jag är nämligen ensam hemma ikväll, för boysen jobbar, och jag har redan avklarat dagens pass.. Så jag hade tänkt ta mej ett långt varmt bad, äta något och se någon bra film eller serie.. MEN. Nu tänkte jag först laga någon sorts roligt julgodis (kanske snor något recept från Sussi om jag inte känner för mina gamla vanliga) och SEN ta mej ett bad och se en film.. Hihi!:) Hur lat som helst kan man ju inte vara när kvällen är så ung som idag! :)
Besides, det har blivit sådär ruggigt kallt här igen.. Tyvärr ingen snö än dock, men jag håller tummarna för vit jul!! :D

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback