I'll boil you up some hot strong love.. ;)

Haha - den rubriken ar det inte manga som kommer att forsta.. MEN alla som last Harry Potter pa engelska kommer att tycka det ar TOKROLIGT! :) Hahahaha - vad kul man kan vara ibland.

Anyway - idag lagade jag som sagt den lange efterlangtade mango-raksoppan, och OJ vad god den var! Det var nagot sa fortraffligt gott sa det inte finns heller! Jag far nog klappa mej sjalv pa ryggen for den.
Enda problemet var att det var en hel massa jobb som gick in i att laga denna utsokta soppa. Massor med gronsaker, mango och rakor skulle i lite vitt vin, och det skulle sta och smaputtra i minst en halv timma, och sen skulle det blandas ihop med mixer, och sen skulle man sila fram soppan och lagga i gradde osv osv... Jag trodde jag skulle storkna nar jag kom sa langt ner i receptet, och vagade faktiskt inte ens smaka av soppan nar jag kom sa langt... Som tur var var Jacek tillrackligt modig, och han fullkomligt alskade den! :) Da fick jag ocksa i mej lite mod och vagade mejpa ett smakprov, och hihi - det var nog vart allt jobb! Tyvarr har vi bara en portion kvar till i morgon, men jag far val laga nagot annat gottigt da.. :)


Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback