Scarab

I Egypten är skalbaggen väldigt viktig och ger dej tur. Jag fick för flera år sen en scarab (skalbagge) i födelsedagspresent av Ulla (mammas väninna) men har aldrig riktigt använt den. Det är alltså ett halsband. Haha, kanske borde ha sagt det. Anyway, det har aldrig riktigt känts rätt. Vet ej varför. Men jag har alltid kännt enegin som halsbandet har utstrålat och inte förrän nu har jag kännt mej redo att använda det. Vet inte om det har med att jag tror på lyckan i halsbandet eller vad, men det har helt enkelt inte varit dags att ta fram det förut.
Nå, jag fick iaf lite dåliga nyheter när jag var på semester. Jag "behövdes" tydligen inte längre på mitt jobb. På Ariel. Kort och gott: jag fick spraken. För det första fick jag världens chock, och fattade ingenting, och när chefen inte förklarade sej själv kändes det väldigt konstigt. Anyway, jag gick in till jobbet igår och träffade henne och bad henne förklara, för tack så mycket, men jag är en utomordentlig anställd. Ja, reading between the lines - dom är fortfarande oroliga att jag tycker att jobbet är tråkigt och kommer att sluta och lämna dem i skiten, så de ville avsluta det hela förrän jag kan göra det, plus att de hittade en tjej som tydligen nöjer sej med att jobba för minimilön (vilket ju är bra för dem, då de betalar mej mycket mer). Nå, hon sa att hon gärna kunde ge mej en bra referens etc.. bla bla bla..
Nå, jag sände ut flera cv:n och igår morse ringde de från Radisson på flygfältet och bad mej komma in på intervju. Jajjemen sa jag, och medan jag gjorde mej i ordning föll ögat på min lilla box där jag haft mitt egyptiska skalbaggs halsband, Satt det runt halsen, och har inte tagit av det än, och bam - idag ringde de och erbjöd mej jobbet!
Så imorgon börjar jag jobba på Radisson! Well, har ju jobbat för Rezidor förut, så det ska nog inte skilja så mycket. Men glad är jag iaf! :D
Så, jag känner att jag valde ett ypperligt tillfälle att använda mitt scarab smycke, och det gav mej precis det jag ville. Nu kan man ju tro på turen/lyckan eller på min enormt fina cv och charmiga personlighet, but whichever way så är jag glad.
Kommer att bli jobbigt med bussar etc på morgnarna bara, men det löser vi!
Natti natti!

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback