Serier

Inspirerad av Smäm - här kommer en lista över serier jag följer.
Nu när det blivit höst så sitter man ju mer och mer inne och ser på sånt.
Plus att jag ju för tillfället är aningen pank, så jag har inte råd att gå på puben.


Min absoluta favorit är ju helt klart Doctor Who. Inte många som ser på det, men serien har en magi i sej. The Doctor är en Time Lord som åker runt universum i sitt rymdskepp, The TARDIS, med olika följeslagare och upplever världen på ett helt nytt sätt. Hamnar ofta i trubbel, trots att han bara söker ett stilla liv. Just nu har de en "paus" och visar bara 4 avsnitt i år, då de håller på och byter huvudrollsinnehavare.




Grey's Anatomy - började faktiskt se på Grey's med Pixie när vi flyttade till Dublin, och har bara fastnat i det sen dess. Sjukt kul med deras problem i sjukhusvärlden...




Private Practice - spin off från Grey's, som man helt enkelt bara hamnar i den vägen. Rätt kul då jag tyckte Addison var en bitch i Grey's och här diggar jag henne faktiskt... :)




Supernatural - Min absoluta favorit nummer två. Åh, dessa sexiga gossar löser övernaturliga gåtor och slåss mot demoner och i denna säsong - självaste Djävulen.




True Blood - Vampyrserien som jag fastnade i för en vecka sedan. Väntar nu spänt på säsong 3.




The Big Bang Theory - Jag och Pi började se den i våras, och de är ju bara hysteriskt roliga!




One Tree Hill - Har faktiskt fortfarande inte sett de gamla säsongerna, då gänget går i High School. Började se från säsong 5 när den förra året började komma på tv. Jag och Sherie satt som fastklistrade.. Har dock ändrats rätt mycket, men nya säsongen håller mej fortfarande kvar.. Än så länge..




The Vampire Diaries - En ny vampyr serie. Vampyren kommer tillbaka till sin hemstad efter några århundraden för en tjej som påmnner honom om hans stora kärlek. Den elake brodern följer efter och gör allt för att sabotera. Lite annorlunda mot True Blood, men so far so good.




Legend of the Seeker - Trollkarlar, häxor, magiska svärd, myter som blir sanna - som taget ur ett dataspel, men väldigt underhållande. De verkar dock ha en paus före säsong 2 är här. Får se om det är underhållande nog att sända en till säsong.




Yes, jag ser på en hel drös med serier.. Sen har vi ju alltid Vänner och Scrubs som jag har på DVD, samt Fawlty Towers som jag laddade hem häromdagen.. Vad gör man inte när man kommer hem från jobbet sent och alla gått och lagt sej och man inte alls har någon lust att sova?? ;)

Comments
Postat av: Alexandra

tack och lov har jag bara fastnat i Grey´s anatomy än, har inte tid att fastna i fler :) Men sanningen är att detta inlägg gör en inspirerad.. men nej jag måste klara mig från att fastna i fler!!

2009-10-11 @ 20:28:45

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback