Höst..?

Här sitter jag uppkrupen i sängen, med täcket virat omkring mej, och känner att jag inte alls vill stiga upp för att gå på toa, för då kommer jag garanterat att frysa fötterna av mej på vårat OTROLIGT kalla badrumsgolv. Ok, tofflorna ligger i fotändan av sängen, så om min lilla blåsa lyckas övertala mej att springa upp så lär jag ju springa den vägen (även om det är en liten omväg).. Men medan jag legat här och läst alla mina vänners bloggar har jag blivit uppmärksammad på att det börjar bli riktigt riktigt kallt i Norden, och då känns det inte så farligt. Tydligen har det varit frost i Sverige. Och på Åland är det ruggigt kallt och blåsigt. Och detta verkar ha pågått ett tag nu.
Oj, säger jag.
För nu är det 1sta (ja, ok, det är väl 2dra nu då) oktober, och vi här på Crumlin Road har fortfarande inte satt på värmen i huset. Det har varit soligt och behagligt ute. Lite kylande "vindar" (om man nu kan kalla dom där brisarna för vindar), men annars helt ok. Huh. Tycker jag är lite kul. Där sitter ni i blåsten och regnet och rusket, och här i Dublin går jag runt i solbrillor och långärmad tjocktröja (det är ändå Dublin, så sådär jättevarmt är det ju ändå inte).


Hade en till superdag på jobbet idag. Har massor med kuliga männsikor jag jobbar med. PLUS att en av dom jag jobbade med idag bor rakt över gatan från mej - så de dagar vi jobbar ihop så har jag skjuts till och från jobbet! Yay! :D

Comments
Postat av: Alexandra

Kan känna en viss avundsjuka till den lilla värme ni har där! Här gick det snabbt från t-shirt till att skrapa rutor. Snackas även om ev snö, men de tror inte jag på... inte än iaf!

2009-10-03 @ 15:23:38

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback