Don't change who I am

Det här är säkert ett helt hopelessly onödigt inlägg. Men jag måste bara ventilera av mej.
Jag var just in på en "bekants" Facebook sida, och märkte att hon lagt upp någon Christina/Britney/whatever-their-names-are låt. Den här bruden gick jag i gymnasiet med, och då lyssnade hon på metal och annan heavy rock/punk/indie, och tittade bland annat snett på mej när jag sa att jag dansade balett. Ehm. Jaha. Värst vad hon helt plötsligt har ändrat sej då..?
Don't get me wrong - alla är välkomna att lyssna på vad de vill, och den här tjejen var inte en av mina närmsta vänner i gymnasiet, även om vi hängde en del, så jag kan inte säga att jag kände henne till 100%. Och let's face it - jag bor med Heuri, min underbara homosexuella vän som har lika ointressant musiksmak som sexliv för mej. Men iaf. Det bara såg så konstigt ut att hon lade upp den låten. Måste faktiskt kolla en extra gång att det verkligen var hennes sida och hon själv som gått in till Youtube och kopierat över länken.
Men jo. Det var det.
Nå, jag har väl inte alltid lyssnat på samma musik jag heller. Jag menar - jag hade faktiskt en Britney skiva (födelsedagspresent av Nanny) själv, och var ju en av Ålands egna Spice Girls när jag gick i lågstadiet.. Vill även minnas att jag gick på Spice Girls konsert i Globen när jag var runt 11-12. Och det är väl inte varje dag man möter någon som just dansat balett men som samtidigt lyssnar på hårdrock och metal. I know. Life's a bit funny like that sometimes.. ;)
För övrigt spelar Motörhead i Dublin snart. Vore rätt trevligt att gå och se Lemmy in action. Men tyvärr är jag inte här den helgen. Suck. Ska se om jag kan ändra mina planer lite och förhoppningsvis få tag på en biljett.

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback