Sol!

Åh, och jag som behövde sova hela dagen eftersom jag jobbar natt den här veckan.. Men så började solen skina in i mitt sovrum något sådär jättetidigt som man inte alls är van med, så jag kunde ju inte sova ordentligt! Har säkert varit vaken sen 10 imorse, men somnat om lite halvt sådär.. Och jag som hade tänkt sova till minst klockan 14 för att orka inatt. Ja, det är den nu, men jag har redan varit upp och ätit frukost och tittat på när min underbara Heuri har storstädat hela huset! haha, trodde först det var vår dusch-fixar-gubbe som hade kommit för att fixa i badrummet, men det var Heuri som förde oväsen med sej i sitt städande. Och detta bör påpekas at han faktiskt försökte vara tyst och inte väcka mej. Heuri är alltså inte den tystaste. Man hör alltid att det är han som kommer nerför trappan, för det känns som att huset skakar. Haha. Nej, riktigt så illa är det väl inte, men högljudd är han.

Ja, någon ska komma och fixa i vårt badrum, för det är nämligen så att toaletten på övrevåningen läcker vatten till badrummet, så taket i badrummet har börjat lukta ruttet och blivit helt soggy och mögelframkallande. Så han som var så dum och inte fixade vår toaläcka i februari, får nu komma och jobba gratis och fixa hela badrummet. Problemet är ju att han kommer den här veckan, då jag helst vill ligga och sova på dagen. Detta måste åtgärdas. Kanske jag åker till Jacek och sover den dagen han kommer. Bara man visste när den dagen är. Bah. Irländare och tidsbegrepp.

Comments
Postat av: Madde

nej Laura, HANTVERKARE och tidsbegrepp! :)


Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback