Sa har pa morgonkvisten.

vad är klockan när du börjar med det här? – 04:45
vad heter du? – Laura
hur gammal är du? – 24
var kommer du ifrån? – Suomi Finland!
vad heter din mamma? – Helena
vad heter din pappa? – Svante
har du några syskon? – Syster Hanna och bror Anders

SENASTE GÅNGEN
du rökte?
– Ehm.. Cigarett? 2005 om jag vill minnas ratt.
du snusade? – Aldrig provat
du färgade håret? – En manad sen?
du tränade? – I tisdags
du solade solarium? – Precis fore jag flyttade till Dublin borde det vara.. Sa for ungefar tva ar sen..
du skällde på någon? – I somras nar Pi bodde hos oss
du duschade? – fore jag akte pa jobb igar kvall
du köpte nya kläder? – Ehm... Handlade val senast med Silvia i augusti tror jag??
du åkte buss? – i mandags
du åkte taxi? – Nar jag och Mirek gick pa Mael Mordha konsert den 7de nov
du åkte tåg? – i april da jag akte upp till min tandlakare pa Nordirland
du smsade någon? – Messade med landlord pa dagen igar.
du ringde någon? – Ringde KT nar jag akte till jobbet igar kvall, for att paminna henne om elrakningen
du camade med ngn? – come again??

HAR DU NÅNSINN
hoppat studsmatta?
Ja
ätit fiskbullar? – Ja (alskade fiskbullar som liten)
tagit kort på dig själv? Ja
skrattat så du började gråta? – Ja, flera ggr
skolkat mer än 3 skoldagar i rad? – Hmm.. det kan nog ha hant.
sovit mer än 10 st i ett tält? Nope.
badat mitt i natten? – Jajjemen
åkt bergochdalbana och spytt efter det? – det har jag nog inte
spytt för att du var full? – Ja
trillat när du åkt skidor? – haha oh-ja
gråtit till en bok? – Joda
varit rädd för tomten? – Vet faktiskt inte? Men tror inte det.. mamma?
fått IG? – Nej
ätit deg tills du spytt? – Inte sa jag spytt, men jag tycker om deg. :)
lagat en misslyckad måltid? - Ja inte har jag val alltid att jag lyckas. Men nagot katastrofalt har aldrig hant.
har du sjungit karaoke? – Haha, ja tyvarr
fastnat med tungan på en lyktstolpe? – Haha! Jo, det har jag faktiskt! Som liten! Utanfor mormors lagenhet pa parkeringen (ingen aning om hur jag kom pa det just nu)

FAVORIT:
band/artist? ehm.. AC/DC
låt? Hmm.. Radiohead's Karma Police ar helt klart i toppen.
mat? hmm.. svart det dar. tycker ju om mat. all mat.
färg? rod
dryck? – kaffe??
känsla? love love love
dag? – har nog aldrig kunnat svara pa den fragan
lärare? - ja, det var ju ett tag sen man hade en larare, men Jarmo Koskinen (historia) i hogstadiet var bra
godis? - hmm.. mork choklad
glass?? Ben & Jerry's Cookie Dough
alkoholdryck? Öl
snus? Snusar inte
cigg? Roker inte
klädaffär? – nej, nu gor ni det svart... Monsoon sager vi
film? – Pulp Fiction
bok? – Haha. Harry Potter. Without a doubt.
kändis? - Sean Connery
tröja? - min fina stickade Tommy troja.. Myyyyys!
byxor? – oj, mina alldeles slitna Lee jeans som ja kopte for flera ar sen i Abo.
plats/ställe? - just nu skulle jag inte ha nagot emot att aka och vakna upp hemma hos mamma och pappa. Men annars trivs jag sa bra sa i mitt underbara Dublin!

ANTINGEN ELLER
mörkt – ljust? Mörkt
kallt – varmt? – Varmt
vodka – whisky? – Gin?
cider – öl? – Öl
röka – snusa? – Usch - inget..
vinter – sommar? – Har har vi inga arstider, vi har regn!
bada – sola? – Sola
hemmakväll – utekväll? – beror val pa med vem.. haha
vad är klockan nu? 05:39


Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback