Men på riktigt..

Ni får ursäkta. Jag läste nyss en artikel på aftonbladet.se. Jag är sällan in på Aftonbladet längre, finns inget som intresserar mej där.. Men det här.. Ja, som sagt, ni får ursäkta. Nu kommer det verkligen saker som upprör mej... So I'm sorry if I offend anyone.
Jag vet att det finns folk som tror på det här med svininfluensavaccinet. Men över min döda kropp att jag skulle ta det. Och det här var en av de "snällare" varianterna av artikel jag läst om ämnet. Ni får ursäkta, men i mina ögon är det bullshit. De längder folk går till för att tro vissa saker är beyond me. Den artikeln känns bara så genomskinlig. Att folk inte ser de tecken som helt klart finns rakt framför ögonen på oss..
Leverantören - som alltså sagt ifrån sej allt ansvar med vaccinet - rekommenderar alltså läkare att inte använda den aktuella leveransen. Men de vet inte vad alla biverkningar beror på. Men de TROR inte det ska vara någon fara med någon annan leverans - men hur i hela helvete kom ni fram till det då?? Om ni inte ens vet vad som orsakar biverkningarna??!! Och det är 5 gånger så många människor än räknat som fått biverkningar?! 5!!
Hmmph. Jag säger mej inte vara en expert på ämnet. Men i princip 3 ggr i veckan skickar mamma ett nytt mail med artiklar, utlåtanden, fakta om det här.. Och ja - jag önskar att fler folk inser faran i det här vaccinet.
Haha - välkommen Laura - antivaccin personen. Tog inte den där dumma borrelia-sprutan för några år sen när den var actuell heller. Och inte har jag dött av någon borrelia. Och inte tänker jag dö av svininfluensa.
Fler folk dör ju av vanlig förkylningsinfluensa än den där jäkla oink-oink-sjukan...

Comments
Postat av: Madde

I agree..

Hampus har dock tagit vaccinet eftersom han har astma, och därmed kan bli riktigt dålig av svinis. Han fick dock bara feber av vaccinet, som ju är en normal reaktion på vilket vaccin som helst. Som småbarn när dom får sina 20 vacciner för att överleva sina första år.. typ.. Nåja, jag tycker bara att hela den här svininfluensahistorien är så jävla uppförstorad så jag blir slut.. wää.. Kram!


Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback