Torsdag

Ja, nu har jag nyss kommit hem efter ett 24 timmars pass igen. Hoh. Detta för att jag måste byta skift igår, för jag behövde åka upp till min tandläkare i Lurgan, Co. Armagh på Nordirland. Åkte dit med första tåget (usch, måsta stiga upp 06.20 på morgon) och fick höra att han inte kunde ta emot mej på en och en halv timme.. Jahapp. Där var man alltså i den här sketna lilla hålan, och tänkte, vad ska jag göra nu då? Så jag vandrade runt lite på gatorna och såg bakom en rad med hus något grönt. Perfekt tänkte jag. En park. Solen sken och det var varmt, så jag tänkte, där kan jag sitta och läsa min Harry Potter och njuta av min lediga dag. Sweet. Tog mej dock en halv timme att hitta var man kunde gå in i parken, hittade ju bara återvändsgränder. Men till slut! Det var jätteskönt att ligga på en parkbänk i solen och läsa. Började så småningom traska tillbaka, och han gjorde sitt på cirka 10 minuter.. Ja, kanske 15.. :P Men fort gick det som vanligt. Det var ju bara en check up, och så rengjorde han dom åt mej också.. och det behövdes.. för sen han satt i den där ena fyllningen på ena tanden så finns det ett hack dit mat kan fastna superlätt, och dit hade jag lyckats kila in något, så nu är det skönt att kunna borsta tänderna och inte börja blöda varje gång.. 
Men tyvärr missade jag ju förstås tåget med ca 5 minuter, så jag fick vänta en och en halv timme till i Lurgan. Så jag gick och klippte mej. Madde klippte mej ju senast i februari, så det började behövas. Och hon gjorde faktiskt ett bra jobb (den nya tjejen alltså, Madde gör ju alltid ett bra jobb)! Och kostade ingenting emot Dublin! I Dublin hamnar man att betala runt 40 Euro för en enkel klippning (kan gå upp till 80 om man går på fancy salong), men där betalade jag bara 21 pund. Sweet. Så nu är jag fin i håret igen (färgade det häromdagen också, så nu är jag nästan tillbaka till min egna askblonda färg). 
Så när jag väl åkte tillbaka till Dublin så gick jag till Trish (gick lite vilse för första gången också) och hängde med henne det jag kunde. Hon åker ju imorgon. :( Sen traskade jag på jobb, och där var jag tills alldeles nyligen. Och vilken dag det har varit idag då! Åh, det är inte ens värt att gå in på det, för jag blir bara irriterad.. Men usch vad folk har varit otrevliga idag! Bara gnällt och skällt och - ja, usch! 
Så nu är jag äntligen hemm, ligger på sängen och njuter... Hihi..
Håller på och lär mej spanska igen.. Silvia ska nämligen lära mej för jag har hjälpt henne med hennes engelska och hennes projekt i skolan... Så hon har nu gett mej en spansk gramatik bok, och här sitter jag och försöker komma ihåg det jag lärde mej på två kurser i lusse. Hmm.. Ja, det går väl an. Haha. Äter lite turkisk peppar för att stimulera geniknölarna och ska just se på lite Supernatural (det är ju näst sista avsnittet för säsongen) och sen ska jag nog baka lite semlor tror jag om jag har tid och ork (ja, jag har intressanta studietekniker).. 
Vill skälla lite på Pi också, för när jag kom hem idag så luktade det cigarettrök i hela huset - igen! Och jag blir så arg. Men jag orkar inte bråka med mera människor idag. Ligger hellre i mitt rum och funderar på vad jag ska laga till middag och hur jag ska orka med dessa irritationsobjekt imorgon... Bah..
Behöver raka benen också. :(

Comments
Postat av: Alexandra

va du glad o uppåt, de smittar av sig!! :)

På tal om att bo ja.. svärmor önskar att vi tar över huset, vilket vi gärna gör men innan det har hänt finns det många "om" och "men"... så vi får väl se, drömma kan man ju alltid ;)

2009-05-15 @ 07:58:21

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback