Suttonde Maj

Den här morgonen har börjat bra. Vi var ut igår på dog racing och sen till Hogans med Max, Jules, Stew, Greg, Paula, Chris och Kasha. Vi skulle som vanligt ta vår nattburgare igår, men Jules lyckades övertala mej att inte gå till Rick's, men det var ett misstag. Usch, vilka dåliga burgare det var på det stället Jules bestämde... Usch. Men Sean kom och hämtade upp oss (jag ringde honom medan vi åt), så vi slapp ju iaf vänta på taxi. 
Och vad jag tycker om att vakna upp i Loughlinstown! Utanför sovrumsfönstret på andra våningen står en palm, så det enda man ser när man vaknar är palmen och blå himmel (vilken tyvärr blev mulen efter ett tag), så man kan drömma sej bort och låtsas man är i något tropiskt land. Sen kommer det en Jake och väcker upp en genom att hoppa i sängen med sin blåa boll som är full med dräggel (Jake är alltså en hund, världens grymmaste hund, men man vill ändå inte väckas av honom på morgon).
Sen har vi bara suttit och tittat på tv hela dagen. Jag och Jake har lekt ute på gården, tills det började spöregna och nu fick jag nyss skjuts hem. Nice to be home. Ska bara ta det lugnt och se en film eller något nu.
Igår var jag och shoppade för första gången sen jag flyttade hit. Gud vad kul det var. Men usch vad jag spenderade pengar. 200 Euro. Men jag köpte 2 par jeans, 2 par skor, 7 linnen och en kofta. Ganska duktigt tycker jag. Speciellt i Dublin där allt är så dyrt. Ska lägga upp bilder på mina inköp senare.
Nu kom lilla Linda hem. Dags att skvallra.
Hihi.

Ja, just ja, Grattis till Madde och Norge på deras nationaldag och att de tydligen vann i Eurovision igår (blev uppmärksammad av detta imorse när Jules läste nyheterna online...).

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback