Sol, sol, stralande sol!!

Forsokte hitta bilder pa Dublins Soul Festival - Soul Picnic som jag gick pa igar, men det fanns inga bra bilder att lagga upp. Inget som visa hur otroligt fint och harligt det var dar! Jag steg upp pa morgon, efter en helt otroligt skon och utvilad helg, satt ute i solen och at frukost, och akte sen in till stan. Ingen kunde riktigt komma med mej pa festivalen dock.. Linda jobbade och behovde packa (hon akte till Amsterdam idag), Harry ar sjuk (han fick passjukan han med), Paula var bakis, Bianca skulle jobba, Micke pluggade etc etc. Ah, tankte jag och gick sjalv till Merrion Square och Soul Picnicen. NICE! Det var helt otroligt varmt igar, solen sken och jag sprang runt i kjol, linne och flipflops. Hade med mej en filt och la mej dar bland alla manniskor i parken och bara njoooot. Hade med mej en bok, men satt mest och lyssnade pa banden som spelade och solade. Hade smorjt in mej med solkram forstas, men tyvarr lyckades jag branna mej anda. Fattade inte riktigt hur mycket forran jag hoppade i duschen imorse och varmvattnet brannde mej pa ryggen. Haha. Na, sa farligt ar det inte. Men att sitta i solen fran det att man stiger upp kl 11 och tills den gar ner gor att man ar lite rod. Men jag klagar inte! Hade en helt super dag! Rachel kom efter ett tag, och vi satt i glad festival anda och njot av musiken och kande lukten av marjuana fran filten brevid. Haha. Silvia och hennes Stefano kom ocksa, men de ville inte sitta sa nara scenen (volymen var valdigt hog) sa de satte sej lite langre bort. Men som sagt, solsken och musik, det var bara att njuta. Efterat gick jag och Rach ut pa en pint, vilket resulterade i flera pints, men kul hade vi. Har inte varit pa Eamonn Doran's pa vaaaaldigt lange, och det var faktiskt massor med manniskor ute.
Aah, I love summer. Sa varmt var det hela dagen, att vi faktiskt stod ute hela kvallen (visst blev det lite kyligt om mina stackars flipflop fotter, men fy den som klagar nar vi antligen har sa fint vader).
Gick till jobbet imorse, men markte att det var lite jobbigt, jag slog i foten inatt namligen nar jag ramlade ur sangen (don't ask, vet inte hur jag lyckades - for jag var faktiskt inte full..), men solsken imorse igen och jag bara bet ihop!
Nu verkar solen ha gatt i moln tyvarr, men det har vart en bra borjan pa sommaren och veckan!

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback