Mina chokladkakor

Varenda gång jag bakar en chokladkaka i det här huset så får jag själv bara en bit (om jag inte äter upp hela kakan själv på en gång förstås) för när jag nästa gång går till kylskåpet för att att en till bit så är det tomt! Dom är som gamar dom här människorna jag bor med! Det spelar ingen roll om jag försöker gömma kakan, de hittar den ändå. Det är som att de är små råttor som springer runt i varje vrå och letar tills de hittar den... Och jag måste säga att mina chokladkakor faktiskt är väldigt goda, så jag borde väl ta det som en komplimang att de försvinner så fort. 
Men på riktigt?
Borde inte kocken få lite mer än en sketen bit??
Detta hände nämligen igen efter vår middag i måndags? Tisdags? Tisdags var det, jo. För följande morgon åkte jag till tandläkaren och sen jobbade jag. Så igår när jag kom hem hade Pi ätit upp hela kakan! Jag blir spritt språngande tokig på den här månniskan, men också på att de alltid, alltid gör så här! 
Så Pi försökte igår gottgöra mej och han bakade "sin special kaka". Han tyckte det skulle vara bra med den. Men den här kakan smakade alltså ugnspannkaka. Första gången han "bakade" den så smakade den ännu värre, men inte var den mycket godare nu... Och nej, som alla vet, så tycker jag verkligen inte om ugnspannkaka.. Usch, den smakade gammal skosula. 
Idag försöker han igen. Och idag bakar han faktiskt en chokladkaka. Gudarna vet bara vad det blir. Men orolig är jag. För jag är verkligen sugen på kaka idag. Men jag orkar inte göra en egen kladdkaka om han sumpar sin.. Så nu är det svårt. Ska nog bara ta det som det kommer, och se en film eller något. Det blir iaf lugnt ikväll. Imorgon är det Max sista utgång, så vi ska gå ut på dog racing och pub. Ska bli skoj. Månne jag kunde låna Harrys kamera och ta lite bilder?? 

Idag åkte Trish. :( Vad jag kommer att sakna henne!! Under veckan åkte även Brooke och Kelly...

        



Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback