Gå in skorna

Ja, det här med att jag inte har shoppat på eviga tider har tagit ut sin rätt nu... Jag är nog rätt dålig på shopping. Speciellt när det gäller shopping av skor. Eller, dålig och dålig, men iaf sämre än vad jag har varit förut. 
Om jag köper ett par nya skor, så brukar jag kunna använda dom direkt. Med sockor i förstås, så jag inte får blåsor på hälen/tårna/någon annanstans, men direkt iaf. 
Nu har jag som sagt köpt två par skor. Ett par svarta ballerina och ett par röda. Helt vanliga, bekväma skor att använda med både jeans, kjol och arbetsbyxor. De är läder, så de är bekväma och kommer att forma sej efter min fot. Perfekt köp så här i vår/sommartider.. Men det här med storlekar har jag nog missat. De är i min storlek, och de passade mej perfekt i butiken. Men jag glömde nog bort att de är mer uttöjda i butiken, eftersom fler männsikor provar dem. Så nu ligger jag här, nerpackad i sängen, med tjocksockor på mej, och skorna på, och försöker "gå in"/"töja ut" dom. Jag gick hela dagen med dom igår efter jobbet, och försökte till och med "hjälpa" processen med varmvatten (har hört att det ska funka på läder... även vodka ska vara bra, men det har jag inte för tillfället), men inte har det hjälpt. 
Och nu börjar jag faktiskt få lite ont i mina tår. Hjälp. De är inklämda.
Någon som har ett bra tips att hjälpa mej med?? (de börjar bli lättare, men det tar ju sån tid!)


Comments
Postat av: Madde

blött tidningspapper har jag hört nåt om nån gång. antagligen ska man pressa ner det i skorna eller nåt. :) skomakarn kan töja ut skor åxå.. men vet inte om det är värt det.


Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback