Fredag kväll

Jag kom nyss hem från jobbet  (eller ja, en halv timme sen) och lagade mej en par mackor och värmde upp min linssoppa från häromdagen, och nu sitter jag i soffan och mumsar och ser på när Pi städar huset. Haha. Och OJ vad han städar. Han till och med dammsög i vårat tvättskåp, där ingen någonsin har dammsugit tror jag. Jag har kommit fram till att han gör detta för att jag ser honom. Aldrig i livet att han skulle städa så noga annars. Jag erbjöd mej att hjälpa, men han avböjde, så nu försöker han väl göra det så bra som möjligt.. Hehe. Det är bra det. Fast han vill inte städa badrummen, men det är OK, det kan jag göra. Fast det var jag som gjorde det förra veckan, och det bore vara någon annans tur, men sen var ju jag sjuk där ett tag också, så jag kan nog sträcka mej till lite städning trots allt. 
Solen skiner alldeles fantastiskt idag. Jag var till och med så optimistisk imorse att jag satt på mej kjol och sandaletter (med strumpbyxor dock, för sååå varmt är det inte), men ack så ont i fötterna jag har nu. Det är mammas super skor från typ 60-70 talet, som är hur bekväma som helst, men det spelar ingen roll, har man inte använt högklackat på ett tag, så tar det ont om man går en hel dag i dom. Plus att jag har träningsverk i vaderna efter att jag gick så mycket i onsdags (till jobbet, från jobbet, till Bianca etc etc), och att gå i trappor de senaste två dagarna har varit pest och pina. Men jaja, det börjar bli sommar nu, och de flesta av mina sommarskor har klack, så det är bara att bita ihop och vänja fötterna vid annat än sköna Converse igen.. 
Skulle helt klart vilja sitta ute och njuta av solen nu, men tyvärr är det också väldigt VÄLDIGT blåsigt idag. Ni vet dom här stora skyltarna som man har upp när det är val och grejer, dom med bilden på kandidaten och valnumret och någon flashig slogan..? Ja, såna har det blåst runt på gatorna idag, för dom har inte blivit ordentligt uppsatta för sådan här blåst.. Det ser lite roligt ut när bussar och bilar tvärnitar när en sån skylt kommer flygande.. Det är liksom papp-invardering på Dublins vägar. Hahaha.. 
Nu ska jag äta min soppa som för en stund sedan var alldeles för het för att försöka sej på... Enjoy your weekend! (jag hamnar ju att jobba eftersom jag var sjuk, måste ju få pengar..)

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback