Inget bra google idag...

Jag ville tjoa till det och skriva en riktigt trevlig trudelutt som rubrik, för det verkar vara mode just nu i detta supervarma trevliga väder..! :D Och det som hoppade fram ur min hjärnbank var.. ni vet.. den där sången.. i början på Hajk. Barnprogrammet med han, Bengt Alsterlind. Det var det där roliga sommarprogrammet där han står framför något rött staket och tjoar och tjimmar. Eller tjippar (haha, kommer ni ihåg det???). Anyway, när jag skulle försöka skriva ner den sången som rubrik på det här inlägget, kunde jag för allt i världen inte komma på sången! Så jag försökte googla fram den. Men icke. Så om någon kommer ihåg den sången, kan ni vänligen upplysa mej?? Jag har det på tungan, men det vill sej bara inte!! Bah!

Nå, detta var nu inte vad mitt skriveri idag skulle handla om. Jag skulle skriva om vår trevliga lilla camping som vi hade upp i norr. A legend of a trip! Seriöst! Attans, så kul och kallt och varmt och allt har det varit länge sen jag haft! Har nog inte varit och campat sen jag och Nanny var till Kökar för flera (läs 4-5) år sen. Eller om Svinö var efter det? Men hur som helst, länge sen var det iaf.
Vi åkte upp på söndag, sov på Watertop Farm (som verkligen var en farm..!) och igår åkte vi upp till Carrick-a-rede Bridge och Giant's Causeway. Som sagt har jag ju redan varit, men det var kul att åka med K1 (Kaywan), Agnieszka och Mikey. Vi fick lite kallt efter vår grillning på söndag kväll, så vi hade lite kul med att hitta saker att hålla elden igång. Hehe. Märkte morgonen efter att det var rätt mycket sot på ena sidan av bilen och halva tältet. Haha. Nå, så går det ibland! Vaknade förstås på morgon efter en kall natt påbyltad med kläder i Lindas supervarma sovsäck, och det ska ni veta var varmt!  
På vägen hem hände det något lite oroande dock. Well... Bilen började skaka. Och inte bara lite heller. Vi fick köra 70-80 km/h hela vägen ner på motorvägen, för gick det fortare än det trodde vi att vi skulle falla ihop. Men vi klarade oss. Tog bara lite längre än väntat. :P

Lite bilder från dessa roliga bravader.. ;)

Laura leker med hundarna på campingen
Agnieszka ville visst också vara med på bilden.. ;)





Absolut heta dagar var det, men helt fantastiskt!
Kändes som riktig sommar!


Comments
Postat av: Madde

"Sommar, sommar o sol! Havet o vinden, o doft av caprifol.." typ. :P

fast jag tror dom började pogrammet med den här..:

"godmorgon, godmorgon hör fåglar sjunga glatt godmorgon, godmorgon i köööör!"

o så avslutade dom med den första jag skrev. :)

Postat av: Madde

Här är den ena iaf. :)

http://www.youtube.com/watch?v=SuwvffgfR88

2009-06-03 @ 09:16:22
URL: http://lillins.blogg.se/
Postat av: Lina

Laura, jag känner inte igen dig!! Är du gravid?????

2009-06-03 @ 22:31:17
URL: http://linaramone.blogg.se/

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback