Funderingar...

Vanligtvis när jag går in i St Stephens Park, så känner jag ofta doften av fukt, och ibland till och med möggel, men idag, efter att jag så duktigt hade varit och handlat systers födelsedagspresent gick tillbaka genom parken, möttes jag av ett moln av marjuana doft. Poff sa det, och där gick jag i dimman av denna drog. Nu är det ju vissa som tycker att marjuana inte alls doftar gott, men jag har alltid haft en förkärlek till den doften. Det doftar sensommarnatt med trubadur vid stranden, eller McGruders. Vet inte hur jag annars skall förklara det, men jag tycker det doftar gott. Efter att ha ätit min lilla bagel i parken så knallade jag till posten och postade födelsedagspresenten. På jobbet var det riktigt stressigt idag, men efter att jag fick min lilla promenad hem lyckades jag lugna mej. Jag och Pi satt ute på altan och drack öl och jag åt ostbricka - igen. Vi fick dock flytta oss in efter en stund, för trots att det varit fint väder idag, så har det varit lite kyligare. Vi spelade SkipBo tills Linda och Guili kom hem, och nu förflyttade jag mej nyss till mitt rum, för jag kände att jag inte orkade med dem. Inget illa menat mot Linda eller hennes karl, men hon har blivit helt förbytt sen hon blev tillsammans med honom.. Så isället för att hamna i bråk med henne och hennes "jag gör bara allt för honom och mej och skiter i er" attityd, så har jag nu dragit mej undan. Lättare så. Synd dock, men vad gör man? Jag kan inte ändra vem hon är, och tyvärr har hon blivit en sådan person som jag helst inte omringar mej med. Hon drar liksom all energi ur en, och jag som har varit sjuk och allt, känner inte för att skydda mej själv mot henne för tillfället... Hon har gått runt i veckor och bara klagat på allt och alla, och till och med Heuri har fått nog. Jag vet att hon haft problem på jobbet, men hon värgar ju dela med sej eller prata om det och bara fräser och skäller på oss. Jag orkar helt enkelt inte.
Så nu spelar jag luffarschack med Pi på internet. Hehe.

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback