Arachnophobia

Jag har alltid varit rädd för spindlar. Fullständigt hatat de där otroligt läskiga små varelserna. Sättet de kryper fram, springer, spinner nät.. Usch, jag ryser varje gång jag ens tänker på dem. Inte så att jag är rädd att de ska äta upp mej (även om jag nog trodde det när jag var liten - om de stora spindlarna alltså), eller bita mej eller vad de nu gör. Men de är ju bara rysande äckliga, sättet de tar sej fram på.
Så flyttar jag till Irland.
Inga farliga djur, men tydligen spindlar i massor.
Hah.
Jag har nu bott på Irland i just 16 månader och jag har inte sett en enda ynka liten spindel. Kanske det är därför jag inte ens ryste eller tittade bort när jag alldeles nyss tittade på Harry Potter and the Chamber of Secrets. När Harry och Ron hamnar ute i the Dark Forrest med massor med övernaturligt stora spindlar som attackerar dem. Förut har jag aldrig kunnat se den biten av filmen. Alltid satt händerna för eller kisat på TV rutan.
Men nu.
Nu blinkade jag knappt.
Vissa säger att enda sättet att slippa sin fobi är att spendera tid med spindlar. MEN. Kan man alltså bota arachnofobi genom att inte se spindlar på ett tag? För jag kände då inget! (inte för att jag vill se en spindel i verkligheten nu bara för det)

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback