Stressigt med jobb

Jamen gudars.. Har skulle jag uppdatera varsta massor om min fina semester, men sa har man blivit sidetrackad av jobb och grejer. Usch da.
Kul var det iaf.
Landade i Tammerfors, och vilken skillnad det var i varmen da! Visst har det ju varit varmt i Dublin under sommarn i ar, men nar jag knappt kunde sova hemma hos mamma och pappa pa grund av varmen, da marker man nog att det anda ar lite skillnad i sommar! Men inte klagas det har! Det var jattetrevligt med varme och sol! Jag och mamma shoppade och gick pa stan, papsen joinade oss pa ol pa Skolan och pa en av batarna pa an. Vi akte pa roadtrip utanfor stan med Ville, och jag och Ville partade i vanlig anda.
Akte till Aland och hade lunch med syster, traffade pa massor med Siljaliter vilket var kul och traffade Suski och drack ol och at notinnerfile pa Olspelens Game Street. Akte ut till Eckero med Madde och traffade Eppu hos Lina. Linus var pa jobb, sa Roland och jag borjade smygdricka lite tills hon kom hem och vi akte ut till Madde och Hamp for att kolla pa deras hus innan vi sen fortsatte ut till Karringsund och sag pa Benny och Mia nar de hade spelning. Grymt duktiga. Borjade forstas bli lite smaberusad vid det tillfallet, och jag och Linus hade lite roligt i bilen pa vag in till stan och tog sakert 100 foton (hur kul det nu kan vara tanker ni, men det var det sinni!). Vi hamnade pa Game Street igen och jag traffade pa massor med peeps fran skoltiden etc och sen blev dev Dino's och Made in Thailand. Rockade loss som bara den och hade blamarken och ont i kroppen efter det. Vi tog taxi hem och hoppade av hos Madde och Hampus (som inte hade kommit med) och tog hem cyklarna darifran. Jag och Linus cyklade tandemcykel. Haha. Det var kul...
Foljande dag jobbade Lina, sa jag och Roland tankte segla, men rodret var sonder, sa det resulterade vi att vi gick korta 18 hals banan pa Eckero Golf. Hahaha! Ja, ni ska veta vad kul det var! Varmt dock, och efter halva rundan borjade det kannas lite jobbigt nar man hamnade i skogar, buskar, sand bunkrar etc etc... Har bor ju tillaggas att jag aldrig golfat pa riktigt i mitt liv, och Rolle bara hade gjort det en gang med Linus forut... Roland skot bort tre bollar och en plastpeg. Haha. Sen akte jag in till stan och fikade med Sussi och Frida. Satt i solen pa Torggatan och hade det trevligt. :D Sen blev det filmkvall hos syster innan hon korde ut mej till nattbaten tillbaka till Abo. Lyckades som tur var tigga till mej en hytt pa farjan, sa det var inte sa jobbigt.. :P
Nanny plockade sen upp mej i hamnen och vi akte hem ti mams och paps pa frukost och sen ut pa stan. Mamma och jag hamtade ut mina nya glasogon! :) Sen shoppade vi lite och pa kvallen blev det Ruisrock da med Irene och Malin. Hade huuuur kul som helst tills vi tappade bort varann i slutet pa kvallen. Sa det blev en tidig kvall. Lordagen var jag i grym extas nar In Flames spelade och jag ringde Madde mitt i publikhavet..! Ah, vad dom var grymma! Vi kikade forstas pa massor med annat, men det var ju dem jag ville se mest. Disturbed var grymma ocksa, Children of Bodom forstas, och Slipknot pa fredagkvallen var sjukt bra ocksa! Missade tyvarr Stratovarius (som jag hade tankt se) pa sondagen, for vi gick ut pa nattklubb pa lordagen, och pa sondagen var man ganska trott... Skulle ocksa ha varit jobbigt att ta sej tillbaka direkt efter det, eftersom man maste ga hundra mil till bussen som tar en in till stan. Men jaja. Inte ska det klagas! Ont i fotterna har jag fortfarande och stank aven tydligen sprit fortfarande i sondagskvall nar jag kom hem, men det var bara petitesser!
Nu sitter man pa jobb och stressar, men jag kande jag behovde en liten paus i mitt jobbande.
That's it.
Ska lagga upp bilder ikvall nar jag ar hemmma. Nu kommer det att ta for mycket tid. :P

Comments
Postat av: Anonym

Hej!



Kul att se dig, blev lite snabbt bara. Ha en fortsatt bra sommar. Kram

2009-07-07 @ 21:35:50
Postat av: Susy

Men va??

Var du till Åland och sa inte till att du var här!!

Va, va??

Vad är det för stil va va??

2009-07-08 @ 14:39:25

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback