Bloggfunderingar

Jag tycker om att ga till jobbet. Det ar en trevlig liten promenad. Och oftast gar jag runt i mina tankar och filosoferar for mej sjalv, och lite nu och da kommer jag pa jattebra bloggamnen. Men dom glommer jag ju forstas bort innan jag kommer till jobbet. Men imorse gick jag dar i vanlig ordning (gick till och med hemifran 10 minuter tidigare an vanligt, men maste ha sniglat massor, for jag var anda pa jobb samma tid som vanligt) och tittade runt mej och njot av solen och kom faktiskt pa massor med bloggrejer! :) Och kommer ihag dom an! Det forsta var ratt trevligt for dom har klippt graset runt kanalen sa det ser valstadat ut och sa. Tyvarr finns det vissa stallen dar alla dumma tomflaskor och grejer nu syns eftersom graset inte ar 1 meter langt langre sa att folk kan gomma undan sina flaskor eftersom dom ar sa LATA och inte orkar vanta pa att det kommer en sopis pa vagen..! In all fairness though.. det ar jattedaligt med sopisar runt den vagen jag gar pa jobb, men da haller man den val anda i handen tills det kommer nagot! Suck. Lite trakigt var det ocksa att dom formodligen klippte graset nagra dagar sen, sa den dar nya harliga doften av nyklippt gras fanns inte riktigt kvar langre.. Men jag tyckte det var trevligt anda! Och medan jag gick dar sag jag nagot sott och litet simma i vattnet i kanalen.. Aaah, tyckte jag tills det har sota lilla nagot krop upp pa en tjock pinne som lag och flot pa ytan och det visade sej vara en ratta! Bah! Inte sa sott langre... Mitt sista bloggamne har jag nu glomt bort nar det nu har ploppat upp rattor och tomflaskor och grejer i huvudet.. Men jag kan ju alltid komma pa det amnet senare och blogga da! Hihi!

Har aven druckit supermycket kaffe idag, for gudars vad trott jag ar! Anthony ar har och halsar pa fran Edinburgh, sa man har ju inte fatt sova sa mycket de senaste tva natterna..! Han kom i onsdags och sa klart gick vi ut pa en pint. Igar drack vi vin till maten och skulle sen ga ut, for hans kompis skulle komma med ett sent flyg fran Bristol. Na, vi stod och vantade huuuuuur lange som helst vid bussen, men varje buss fran flygfaltet sa var det ju ingen kompis pa. Na, vi tog taxi hem (orkade ju inte ga ut da langre..) och lyckades hitta hans nummer (dessa span hade ju alltsa inte bytt nummer fore de bestamde sej for att komma till Dublin tillsammans). Han hade alltsa precis da kommit till Dublin. 2 pa natten nar planet landade vid 23.. Happ.. Sa han tog taxi ut till mej och sen skulle det ju pratas och has, men jag overlat det at karlarna och gick och la mej. Men USCH vad trott jag var imorse! Sa nu ar det som sagt mitt alskade kaffe som galler! Onskar bara jag kunde ha lite battre kaffe pa jobbet.. men jaja, det funkar val...

Fast nu ar det 25 minuter till lunch, sa det ska bli skont! Jag och Paulita ska val ga nagonstans. Grabbarna kan det handa att joinar ocksa. Ska kolla med dom var dom ar nu. De sightsee:ar ju nu medan jag jobbar. Hehe.

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback