Storm

Ja, den har helgen skulle det vara storm. Stor storm.
Jag cyklade pa jobbet igar morse och visste inget om detta. Och det var lugnt och fint nar jag tog mej hit. Mind you, jag kan kanske fortfarande ha varit lite berusad, sa jag kanske inte markte sa mycket. Men det var inte storm iaf.
Men under dagen blaste det upp. Massvis. Och jag kollade vaderleksrapporten etc etc, och tydligen skulle det sla till som varst pa vastkusten... Sa stormen skulle inte  vara sa jobbig har, men det skulle vara storm iaf. Na, som jag sa blaste det upp. Vid 3 tiden pa eftermiddagen var det ratt ruskigt och det sag ut att bara bli varre. Usch. Folk lyfte fran marken nar vinden tog tag i deras paraplyn. Jag satt har inne i mitt varma lilla horn och skrattade lite for mej sjalv. De sag sa lustiga ut. Jag menar, i en san blast som det var igar, sa skulle ingen manniska med minsta iq ens ha tankt tanken att ta med sej ett paraply, for vinden blaste en blot anda! Men visst, regn = paraply, det kan jag ju forsta.. men tank nu efter lite snalla manniskor! Dar gick de nu sen med sina paraplyn vanda ut och in och svor at vadret. Ja, nu skulle jag ju inte ha skrattat sa mycket, men jag visste ju att jag sjalv skulle masta ut nar arbetsdagen var over och jag skulle fa aka hem. Pa cykel. Sa jag tog mej den lilla friheten att skratta at alla andra, eftersom jag nog formodligen skulle se ratt lustig ut sjalv pa min lilla cykel.
Men nu ska ni fa hora mina kara vanner. Jag behovde inte alls ta mej hem i regn och rusk. For det mojna. Ordentligt. Wow. Jag till och med sag stjarnorna pa himlen 15 minuter for jag slutade...! Och annu mer tur hade jag! Sean var i stan, sa han ringde och fragade om jag och min lilla cykel ville ha skjuts hem. Jamen visst! :D (ja, jag ar lite kar i min cykel) Sa jag behovde inte alls ta mej ut i det hemska vadret! Tydligen var det meningen att det skulle blasa upp igen over natten och att idag skulle bli minst lika stormigt.. Men.. Ja, regnigt ar det. Och gratt och kallt. Men storm? Njaeh.. Det skulle jag nog inte kalla det.
Jag vaxte upp med hoststormarna pa Aland, och det har var inget emot det.
Men da ska vi komma ihag att nar det regnar sa mycket som det gor i den har stan, och det blaser lov och annat grejs in i alla kloakerna etc, sa blir den har stan oversvammad. Nu har den dock inte blivit det, for det finns ju inte sa mycket lov forstas.. Men, det vart ju oversvamning pa gatorna i slutet pa sommarn. Da var ju jag som tur inte har, da var jag pa vastkusten och forsokte lara mej surfa, men da ska det ha vart valdigt jobbigt i Dublin. Nu ar det bara lite blott pa gatorna.. Men dom polarna kan man hoppa over.
Sa nej. Ingen storm har inte! Inte an iaf! Och nar jag nu far uppleva min forsta storm pa denna holme, sa undrar jag hur den jamfors med Alands stormar.. ;)
(fast iofs, jag och Pixie hade nog en ratt blasig dag dar nar vi precis i borjan hade flyttat hit... blaste nastan bort nar vi gick hem fran puben, sa vi tog taxi istallet. Bara dagen efter markte vi att vi bodde runt hornet bara (typ).. hahaha)

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback