6 dagar, 20 timmar sedan

... som jag bloggade sist. Och ack, vad det har hant saker sen dess.

Oliver Twist. Cool. Annorlunda. Smart. Vi var lite sena till forestallningen, for vi gick "vilse" runt kanalen och hann inte till dart stationen i tid. Men vi var bara 5 minuter sena. Men den var schysst. Inte musikal versionen - den riktigt versionen..!

London. Hah. Ja. Det var hur kul som helst. Vi hangde runt Soho och Chinatown. Bodde pa ett crappigt hostel upp vid Kensal Green. Men det var ok. Gjorde utflykter till Camden. Detta for att min nya van fran London (han Oliver-killen) skickade oss till Primrose Hill dar uppe. Fint var det. Men ack sa blasigt nar vi gick upp for kullen. Men han hade skickat lite fel directions, sa vi fick ga runt en liten vanda. Men det var ok. For vi hittade det basta sushi stallet EVER! Feng Sushi. Sa vi akte upp dit tva dagar i rad. Sen snubbla vi in pa en irlandsk pub rakt over gatan. Detta var nar det borjade snoa sa mycket. Sondag kvall alltsa. Sa vi orkade inte ga sa langt for en pint. Haha. Pa mandag var det som alla sakert hort, for inget annat snurrar pa nyheterna for tillfallet, inte har borta iaf, snokaos. Inga bussar, tag, tub, etc etc funkade som de skulle. Det var nagra tublinjer som funkade, men forstas inte den som var vid vart hostel. Sa vi gick. Hela vagen fran Kensal Green till Notting Hill. I det underbara fina snovadret. Tyvarr blev vi dock blota om fossingarna, men lite far man tala. Man ar ju anda finne och star ut med lite kyla! Varre for Maryanne som ar fran Australien. Och Max. Greg ar fran Ungern, sa han var val ok. Hmm. Jag vet inte ens om det snoar i Ungern. Det gor det i Rumanien, sa varfor inte Ungern? Jag tror pa den. Forlat min ignorans, sa om nagon vet - just let me know.
Ja, alla flyg var ju dock installda pa mandagen, och nasta flyg vi kunde ta var pa onsdag. So - stuck in London. Vi bytte hostel och bodde ihop alla fyra. Varsta mysco hostel. Det var som en labyrint for att hitta rummet, och det var underground och 16 baddar i ett litet rum, vilket betydde det var 3 vaningssangar. Max stackarn har klaustrofobi, sa han tyckte det var lite jobbigt. Men han overlevde. Pa tisdag kvall blev dock min planbok och kamera stulna. Vilket betydde att jag inte hade nagon sorts id, pengar (ok, jag hade bara 5 pund i planboken i cash, men jag maste ju sparra alla kredit kort) osv. Jag fick inte resa ut med en kopia av mitt pass, trots att man tidigre har kunnat gora det. Sa jag fick aka till finska ambassaden och fixa ett nytt pass. Inte ett temporart, for det gor dom inte langre, men ett riktigt giltigt 5-ars pass. Na, nu gar mitt andra pass ut om bara en manad, sa detta skulle ha behovt goras anda, men det skulle inte ha kostat 200 pund.. Na, Greg lanade pengar at mej, och grabbarna kom med mej och hjalpte mej fixa allt. De akte ivag vid 15.00, och jag lyckades lana ambassadens dator och hitta ett flyg hem. Fick lite brottom dock, eftersom jag inte kunde boka resan via internet med kort, sa jag akte till Heathrow och Cormac fick skicka pengar over med Western Union, sen fick jag springa genom hela flygplatsen for att hinna till mitt flyg. Men det hann jag. Och pa jobb var jag kl 20.00. Stackars Cormac hade jobbat i tva dagar i strack, sa nu sitter jag pa jobb och jobbar ett likadant pass at honom... Ah well. It sucks. Maste ringa polisen pa Aland och se om jag kan fa mitt korkort fixat pa nytt, eller om jag maste aka till holmen. Men jah. Det ar ju inte sa att jag anvander mitt korkort har, sa det ska val losa sej. Det kan vanta. Bankkorten ar det ju lite mer brottom med, men imorgon ska jag forsoka hinna ut till banken..

Nu ar det som sagt jobb som galler. Fick ta en varm dusch imorse, som hjalpte enormt. Men det har med att resa har inte riktigt gatt sa bra pa senaste tiden for mej.. Och jag som snart ar pa vag igen. Hmmph. Na, det loser sej! Da far jag ju iaf se mina kara vanner och Eppu! :D

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback