Sista veckan på 2009

Suger.
Alltså, come on.
Förlorat bagage - två gånger! (well, tre egentligen)
Varit utan min älskling i en och en halv vecka. Och hamnat att jobba första natten han var hemma.
OCH hamnat att stå ute i regn och rusk i en timme för att försöka igång hans bilfan som inte startade imorse när jag skulle hem från jobbet!
Bah!
Fick som tur var skjuts hem till honom med Lucas efter alla roliga startningsförsök (provade startkablar, rulla igång den etc etc).
Sen ringde dom från flygfältet och väckte upp mej efter en times sömn och sa att dom hade hittat vårt bagage. Alla tre väskor i Amsterdam..?!? What the..?! De skulle komma idag på eftermiddagen. För någon timme sen ringde de och sa att bara en väska kom igenom, men att dom väntar på de andra. Den ena väskan skulle de komma hit med snarast. Börjar kännas länge sedan nu...
Jag jobbar hela nyår. Natt. Men det är ok. Älsklingen jobbar imorgon natt också, så vi får "fira" tolvslaget ihop. Ska försöka påbörja det nya årt lite bättre än vad det här året verkar sluta. Haha. Ibland finns det inga ord.. Suck.
Igår var jag på lite beauty treatment hos en tjej som jag och Heuri nyligen hittat på som kör med vaxning och manikyrer etc. Så jag passade på att få bort vinterpälsen. På vägen hem stannade jag även till hos frissan, så nu är men fin i håret och slipper dessa förargliga kluvna toppar! Jajjemen! Kort blev det. Men hon verkar ha gjort ett bra jobb. 37 euro för tvätt, klipp och fön. Det mina vänner ska ni veta är riktigt billigt för Dublin. :) Yay! Och bara 10 minuter ner på gatan! Fint fynd jag hittade på i regnet!
Ja, och usch vad det regnar. Tur att min nya skidjacka är vattentät. Men jobbigt var det imorse. Och vad är det med folk i det här landet?? INGEN har startkablar i bilen!! Vad i..??!! Det har väl alla där hemma? Iaf harnjag alltid haft det i alla bilar jag någonsin kört. Skumt det där.
Älsklingen fick åka buss till jobbet idag. Och han kom dit tidigt och försökte fixa bilen, men tyvärr verkar det som att lilla Micran har lagt av nu.. Hehe.. (nej, borde inte skratta, jag tror den bilen har planerat att detta skulle hända när jag körde, den tycker nämligen inte om mej.. kan bero på att jag aldrig sagt ett gott ord om den, men vad gör man då..?)

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback