Lapland Xmas 2009

Was ABSOLUTELY fantastic!
Så kul vi hade! Och min lilla brassepojke hade sååå kul!
Inte helt smidigt gick det dock. Dom tappade bort vårt bagage både på vägen dit och på vägen hem. Så min stickade bruna tröja vill jag inte se på ett tag nu för den har jag fått titta på i en vecka. Var även försenade på hemvägen så vi missade vårt connecting flight och fick övernatta i Helsingfors. Men det var rätt kul det med. :)
Bildbevis
Resan påbörjas. Borttappat bagage etc, men lika glada var vi! Drack min kära Lapin Kulta på planet från Dusseldorf. Nam.
Pappa och sis hämtade upp oss på Rovaniemis tågstation. Eftersom mitt bagage som sagt var borta hade pappa tagit med mammas jacka åt mej. Storlek - enorm? Ja, varför inte?
Vi stannade till på Rovaniemis tomteland. :) Kallt tyckte Heuri, och då var det ändå bara -9. Haha.
Mycket ljusare än så här blir det inte. Men kallare redan nästa morgon. -17 tror jag vi upplevde på vår promenad. Frost i håret hade jag och mammas utstyrsel på, tills jag fick komma iväg och inhandla ny skiddräkt för en saftig summa. Jaja, det funkar. Den gamla var till åren ändå. :P
Renar finns det förstås massor av.
Och dom ska förstås matas. Och snöänglar ska det ju göras. :)
Det ger imma på raserglasen.
Family time @ Christmas
Jag brukar få agera tomte i famljen, och så även i år. Foxy fick ju helt klart bästa klappen. Snyggaste skorna ever att gå ut i snön med så hon inte skullle frysa tassarna av sej!
Självklart ska det även skidas slalom på julen i Lappland, och då även lära herr Brazilien hur man åker. Ehm, det gick juh.. eh.. haha.
Det kördes även snöskooter och grillades korv i en kota. Och sågs mer renar.
Allas vår bästa Jussi visade oss runt på fjällen. Han har även lovat mej ett jobb uppe på baren han och frugan håller på och bygger om jag vill  upp och jobba nästa vinter. Liiiiiite sugen man är då...!
Sen var det vinterbad på gång. I snön eller vaken - vilket man ville. Heuri vågade sej faktiskt på ut i snön, men det måste erkännas att sis tar första pris. Hon gick i vaken. Inte bara en gång - utan två! Go girl!
Jag satt inne i värmestugan och värmde bort imman från raserglasen vid brasan jag. Fegis - det är jag det!
Ni får ursäkta skillnaden i kvalité på bilderna, men när det blir så kallt som -27 grader ute så är det svårt att koncentrera sej på allt annat utom den stickande kylan i fingrarna.
Ehm, ja.
Så var min jul! Hur var er?? :D

Comments
Postat av: Alexandra

underbara bilder, man blir lite smått avundsjuk på den resan och uppleveleserna!! :)

2010-01-01 @ 22:39:35

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback