Dygnsrytm

Och ja, den roliga orsaken till att jag är uppe den här tiden på dygnet är att imorgon (söndag) ska vi ha julmiddag hos oss. Jag, Jacek, Heuri, KT, Mirek, Fabricio, Julian och Stewart (och hunden Jake förstås) och Heuri's vän Silvia. Och vi ska äta MASSOR med julmat från vår mångkulturella grupp. Älsklingen har gjort pierogi som får stå för den polska delen. Heuri och Fabricio ska göra någon Braziliansk efterrätt. KT skulle koka ihop något kiwi kul också, fisk och något tror jag det var. Och jag. Ja, jag har påbörjat mitt jag. Jag har just nu min potatislåda i ugnen (orsaken till varför jag fortfarande är uppe - den ska ut om en stund). Sen ska jag laga morotslåda (ska det vara finskt, så ska det.. Första gången jag försöker mej på att laga lådor dock), och jag har pepparkakorna på G, även lite ischoklad och knäck ska jag försöka hiva ihop. Och så ska ja sätta en stek i ugnen och den irländska delen av julbordet blir äppel- och griskorvar. Japp, så heter dom. Jag äter dom ju inte, men det gör säkert dom andra. Massa mat ska det bli.
Ikväll var jag ut med Silvia. Hennes sista kväll. Och Café en Seine blev det ju förstås. Jag fick åke hem tidigare dock och kolla potatislådan.. Mycket jobb det här... Men kul hade vi. Och nu är jag trött. Så jag ska stänga av ugnen för inatt och hoppa i säng. För imorgon ska jag åka med min Uruguayanska skönhet till flygfältet och på samma gång plocka upp min karl från jobbet. Sen blir det slit i köket igen!
GOD JUL!

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback