I wish I was a little bit... happier?

Jag känner mej deppig. Alltså, inte ledsen, men bara nere. Vet inte varför. Kanske det har att göra med att jag inte har haft en ledig dag på evigheter och jag är slutkörd. Kanske det har att göra med nytt jobb, nya saker att göra. Kanske det har att göra med att två av mina allra bästa vänner i Dublin åker hem till Australien om en vecka. Eller, åker och reser runt i Europa om en vecka, och sen åker de hem om en månad. Jag har ju fler vänner kvar, och träffar nya hela tiden, så det är inte grejen, men Linda och Paula har varit två av mina närmaste, och nu åker de... Kanske det har att göra med att jag är pank. Och det visste jag ju att jag skulle vara när jag bokade Egypten resan, men eftersom jag nyss slutade mitt gamla jobb, så är sättet jag får betalt lite miffo. Har nämligen inte fått betalt på en vecka nu. Ska nog kolla med Leon hur hon tänkte betala för min sista vecka på Kilronan, eftersom jag redan fått min P45 (mitt skatteavslut, vilket betyder att de inte kan betala in pengar på mitt konto längre utan att skatteverket lägger sej i, så jag måste få det i kontanter).. Plus att jag hoppas mitt nya jobb hann registrera mej hos skatteverkat så jag inte hamnar på emergency tax (vilket är typ 50%). Hoh hoh. Jobbigt det är ibland.
Detta är nog orsakerna till att jag inte har någon energi alls. Jag borde gå till gymmet idag, har sagt det i tre dagar nu, men bara skjutit upp det, men jag känner inte för't.
Kommer att sakna mina tjejer massor när de båda åker den 2ra september. 


Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback