Hemkommen från Italien!

Åh, min underbara semestervecka är slut. Är hemma nu.
Min lilla sommarromans, mitt vackra väder, mitt hängande med min älskade Nappsu, solen och badet, är för denna gången över. Cocktails och öl i sena sommarkvällar, och värmen som riktigt omfamnar en... no more this year..
Inte för att hela resan var toppen. Jag tapade bort min kamera. I Österrike på Öl Festivalen som hade som vi gick på. Suck. Andra kameran i år. Fast nu var det faktiskt mitt fel. Suck. 
Till Slovenien var vi också!
Jojo!
Och missade nästan flyget hem! (Nej, inte riktigt så illa, men tåget och bussen var lite sena och säkerhetskontrollkön var JÄTTElång, så jag snika förbi typ 200 personer, för de hade redan börjat boarda mitt plan). 
Idag har jag och KT vart till nyöppnade IKEA här i Dublin. Vi letade rätt på bussen som skulle ta oss dit, och blev mäkta förvånade när vi hamnade i Dublins förmodligen värsta knacker-område! Men vi kom ur det, och där låg sedan den blå-gula byggnaden i all sin prakt. Vi spenderade två timmar med att gå runt där, och även om det inte var så stor skillnad i vad de hade i Sverige för tre år sen när jag handlade där senast, så var det fortfarande kul. KT ville äta svenska köttbullar, men kön var superlång där så vi skippade det. Handlade lite smått och gått, men kom på att vi nog behöver åka dit igen och handla när det inte är lika mycket folk. Det är ju Bank Holiday Monday idag, och alla är ju lediga, så det var lite med peeps på IKEA. Det öppnade ju förra måndagen.
Nu ska jag förhoppningsvis snart få ett samtal från min kära Phil som är i Dublin! Yay!

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback