VM 2009

Nu är det ju igen VM, och jag är superglad. Men också super irriterad.
För här ligger jag i sängen och är sjukskriven och tänker att yes, hockeyn kommer att pigga upp mej..! Wrong. Jag kan inte se matcherna när jag bor i Dublin, för de visar inte matcherna utanför Finland. Om jag inte vill betala för dom från IIHF's hemsida förstås, men det vill jag ju inte.
Så jag har suttit här och lyssnat på det från radion. Vilket också är rätt kul, men ändå inte. Det är inte samma sak! Jag vill kunna se mina Lejon göra mål. Jag vill kunna se dom ta vinsterna. Jag vill kunna se..! 
Nå, så går det ibland. Man kan inte få allt man vill. Men ack, vad det stör mej att sitta här och inte kunna se dem spela. Dom har ju gjort ett så bra jobb hittills. :D 
Imorgon är det Slovakien som gäller. Hihi. Jag och Radio Suomi är med. Är ni?

Är det någon som har webcam som kan va gullig och låta mej titta på matchen den vägen?? 

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback