Black president

Ja. Då vann han. Den där Barack Obama.
Jag som inte var intresserad över huvudtaget. Nu ritter jag här, klockan 06.11 på morgonen och skriver ett blogginlägg om honom. Vet inte så mycket om honom. Men ja. Jag skulle ha röstat på honom. Jag tror han kommer att göra ett bra jobb. Eller?
Jag är inte allför intresserad när allt kommer omkring.
Men.
Det här är stort.
Väldigt stort.
Jag tror inte världen är redo för detta. Eller jo, föresten. Världen är. Men USA är inte. Inte på långa vägar.
Det finns så många teorier om den där Barack Obama, och om vad som kommer att hända nu när han blir världens mest inflytesrika man. Världens mest mäktiga man.
Lönnmord. Helt säkert. Någon kommer att ta livet av denna helt "vanliga" man. Som nu är USAs president. Stackare. Jag skulle frukta för mitt liv om jag var han.
Hade också en väldigt intressant diskussion om honom med en av mina gäster på ett av hostelen när jag träffade denne på Puben.
Barack Obama är ett instrument. Han har blivit skapad av den amerikanska regering. Han har blivit gjuten år efter år tills han är den person som USA behöver. De mäktigaste männen (och kvinnorna) har i flera år planerat hans uppkomst inom den amerkanska politiken. Han har varit med. Länge. Och nu ska han vara den som leder de amerikanska folket i .. ja.. vadå? Vad är det han är planerad att göra? Ska han "rädda" Amerikas rykte? Ska han göra världen en bättre plats? Ska han chocka? Kommer han - eller kommer han inte - att vara i liv när dessa fyra år är till ända?
We'll just have to wait and see.

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback