First week

Ja, då har man varit här en vecka då.. Oj oj oj säger jag bara. Jag är kär. Head over heals. Kär. Visst, vi är fortfarande arbetslösa, hemlösa och panka, men den här staden bara väger upp för allt det.

Hela veckan har vart så kul..! Först och främst vår avskedsfest förra lördagen. Tyvärr måste jag säga att det nog var en av de värsta kvällarna/nätterna i mitt liv.. Usch ja. Kul var det nog, men när man blir så full så att man är dryg, glömmer bort halva kvällen och ... jag ryser bara jag tänker på det. Jag ber så himla mycket om ursäkt åt alla mina vänner den kvällen. Jag var säkert skitjobbig, och jag lovar att jag aldrig skämts så mycket i hela mitt liv. Här kommer mina vänner från Åland, från andra ställen i Sverige och jag .. ja, jag saknar ord. Förlåt iaf, hoppas alla hade någorlunda roligt i alla fall..
Söndagen var däremot mer minnesfylld. Vi åt vår sista middag på en grekisk restaurang, sedan gick vi ut med våra grabbarna Grus. Dvs Marcus och Jocke. Maximus och Goose. Oj, vad jag kommer att sakna dem! Vi satt ute och drack öl tills de stängde, och gick sedan hem till Marcus och umgicks fram till klockan 6 på morgon, då jag och Pix märkte att vi började få lite brottom till taxin vi hade bokat. Haha.. Tog taxi till hotellet och cyklade hem, sedan taxi till Arlanda.
Flög till Dublin.Vi bor i Dublin. BOR i Dublin!!! =D
Har varit och shoppat, druckit öl, varit på konserter (Legion of Ape, Weeping Willows och Sahara Hotnights), druckit öl, sovit hos John, åkt buss med ett täcke i famnen - och en luftmadrass - och druckit öl. Haha! Ingen kulturkrock här inte..! Tyvärr har vi varit så dåliga på att dokumentera allt detta med kameran, men vi ska försöka bli bättre på det. Imorgon ska vi fixa pps-nummer så att vi kan börja jobba, så ska vi förhoppningsvis på arbetsintervju som John har ordnat åt oss, och sen kan vi äntligen börja leta eget boende! Inte för att jag har sett så mycket av Ed, och tur är väl det. För varje gång jag ser honom så blir jag så irriterad på människan.. Usch, får man säga så när han ändå varit snäll och hjälpt med boende..? Fast jag fick mail om en jättesöt liten lägenhet nere på stan, men då måste nog det här jobbet fixas rätt snabbt. Men, det löser sej...

Anyway, nu är det lite mys med Pixan som gäller.. ;)


Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback